auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Skoda Fabia: Centrale vergrendeling trek te veel stroom

Bouwjaar: 2000

Deze auto staat regelmatig met een lege accu. De garage kan niets vinden.
Bij nameten blijkt de auto soms 100mA stroom te trekken als hij op slot staat, maar soms ook 200mA. Beide waardes lijken me aan de hoge kant.
Als de auto op slot wordt gezet, trekt hij soms 100mA, soms 200mA. Als hij dan nog eens op slot wordt gezet, kan hij zomaar weer naar een de waarde springen. Het is redelijk willekeurig.
VAGCOM zegt DTC 01330+01331+01332 intermittent. Volgens mij zijn dit codes voor een te lage accuspanning. Dat zal wel kloppen, maar helpt niet om het probleem te snappen.
Op internet las ik iets over een slaapstand van de comfor module (J393), maar veel informatie gaf dit niet.

Nu mijn vraag (sorry voor het lange verhaal):
Wie kent dit probleem? Is het inderdaad J393 (central locking comfort unit) of kan dit ook in J386/J387 (control unit in deuren) zitten?

Geplaatst door

dutch123 (235)

al 21 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

hey.. dutch

hoe optimaal is de accu?

paul,

P. Kelder 0
badge

18 jaar

Goede vraag. De accu is al enkele keren vervangen.
Omdat het ding al weer een paar keer helemaal leeg is geweest, verwacht ik dat de accu niet geweldig meer is. Op dit moment vervangen is een beetje zonde omdat een nieuwe accu weer stuk zal gaan omdat hij helemaal leeg getrokken wordt als hij enkele dagen stil staat.
Ik denk dat het probleem eerst opgelost moet worden.

Overigens: als er nog een beetje sap in de accu zit, is het starten en lopen. Geen enkel probleem. Accu spanning als hij loopt is 14.4V. Ik denk daarom dat hij ook wel voldoende laadt. (ik weet: eigenlijk moet je dan de laadstroom meten)

dutch123 235

18 jaar

De ruststroom is zo 110 mA als je hem op slot doet,je moet zeker wel zo 1/2 uur wachten voordat ie echt in rust is en moet toch zo rond 25 mA zitten.Dat ie een beetje schommelt zo 10 20 mA is wel normaal in het begin,maar las van 100 naar af en toe 200 mA gaat en dat is niet normaal.

Kan zijn dat één slot niet goed functioneert,kunnen misschien ze in de meetblokwaarde controleren of een deurcontact of dat een deurslot niet goed op SAFE stand gaat.


Zal inderdaad eerst uitzoeken wat boosdoender is voordat je weer een nieuwe accu erin zet.

Is de kabelboom al eens gecontroleerd door een skoda dealer.Is een oproep voor geweest voor de dealers om deze te checken bij onderhoud.Kan je rare klachten door krijgen als ie niet in orde is.

Suc6

Alexander243 0
badge

18 jaar

De dealer heeft eerst het motormanagement vervangen, maar dat hielp niets. Tja, dat had ik al verwacht. Na een beetje aandringen, hebben ze daarna toch de comformodule vervangen. Dat lijkt geholpen te hebben. Ik zal binnenkort zelf nog een keer nameten (de auto is van m'n schoonzusje), dan meld ik het resultaat nog een keer.
Dank voor de reakties.

dutch123 235

18 jaar

Inderdaad, probleem opgelost. Ruststroom is nu 10mA. Daarvoor hoefte ik geen 1/2 uur te wachten. Ik meette direct deze stroom.
De dealer had nog contact gehad met PON, maar ze dachten toch dat het niet mogelijk was dat de conformodule J393 het probleem zou kunnen veroorzaken. Dat was het blijkbaar toch wel.

dutch123 235

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Skoda Fabia of stel zelf een nieuwe vraag.