Skoda Fabia: Demarreren en soms erna geen vermogen

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1900 (Vrs)

Op onregelmatige basis start de auto niet meteen. Hij gaat dan rond maar slaat niet aan. Demarreren maar voor de rest niets, gas geven helpt ook niet. Leg je het contact uit en start je erna weer, dan is het net of er niets gebeurt is. Telkens het voorval zich heeft voor gedaan, kan je erna gewoon starten zonder problemen.
Af en toe zijn er nog extra problemen die te boven komen. Vandaag bijvoorbeeld weer aan de hand gehad. Niet willen starten, contact uit. Opnieuw starten en meteen aanslaat gelijk een nieuwe. Ik was zo ongeveer 5km verder (vorige keer 50m verder) toen ik plots geen vermogen meer had. De wagen bleef rijden, sloeg niet af, maar had gewoon totaal geen vermogen meer. Dus gaspedaal tot beneden duwen of half induwen: GEEN reactie.
Dit zo ongeveer een seconde of 3. Daarna geen vuiltje aan de lucht. Alles werkte weer perfect! Kon de wagen vol vermogen geven of half, het werkte gewoon weer. Ongeveer 8km later kwam is thuis en probeerde ik hem een aantal keren te starten om de fout opnieuw uit te lokken. Maar zonder succes! Ik kon hem telkens weer gewoon starten zonder enige problemen.

Heeft iemand enig idee waar ik moet beginnen zoeken. Er gaan ook NOOIT lampjes branden. Ik heb al een aantal keer mijn turbo stuk gehad en toen gingen telkens lampjes branden, dus ik denk (hoop) niet om in deze richting te gaan zoeken.
Iemand al iets gelijkaardigs aan de hand gehad?


Met vriendelijke groet.

LeysenJ

Geplaatst door LeysenJ (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Skoda Fabia? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

oldford (0) PRO, 12 jaar geleden

Gebeurt het volledig wegvallen van het vermogen vlak nadat je geremd hebt?
Dan blijft mogelijk de remschakelaar aangeven dat je nog remt en dan reageert een diesel niet op het gaspedaal.
Helpt nog een keer remmen dan?

LeysenJ (0), 12 jaar geleden

Niet dat ik me kan herinneren. Kan me ook niet meteen indenken dat het "opgelost" was nadat ik geremd had. Zal er de volgende keer op letten als het nog een keer voorvalt.
Wat ik daarstraks wel gedaan had is de EGR-klep zuiver gemaakt. DJEEZES wat een vuiligheid zat daar in! Volledig zuiver gemaakt en getest met een vacuumpompje. Deze werkte normaal. Nu heb ik een bijkomend probleem :( Ik monteer alles weer en ga rijden. Trekt vlotjes op tot ongeveer 2500toeren daarna juist een SDI en bij ongeveer 3000toeren opnieuw een TDI... Moet de EGR-klep weer ingeleerd worden? Lijkt me niet logisch aangezien deze vacuumgestuurd is en niet elektrisch...
HELP!!!




UPDATE!

Voor het demarreren is de oplossing gevonden: nokkenassensor stuk.
Dus blijkbaar zijn er meerdere problemen tegelijkertijd. Of kan het zijn dat je met een kapote nokkenassensor vermogenverlies hebt?
Ik dacht dat deze alleen diende om te starten eigenlijk. En dat hij nu (bij kapotte nokkenassensor) de krukassensor gaan nemen als referentie...
Dus Veel kwaad kan het niet dat deze stuk is maar moet uiteraard wel vervangen.

Ik heb ook de EGR-klep eens gereinigd maar het probleem bleef hetzelfde alleen meer roetuistoot en af en toe nog minder vermogen, helemaal geen zelfs. Dus EGR-klep besteld en vervangen -----> GEEN oplossing.
Kan het zijn dat de turbo vastgelopen is????? En krijgt men die los????

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Skoda Fabia of stel zelf een nieuwe vraag.