Bij het uitlezen wordt de foutcode P0118 aangegeven, welke niet herkend wordt door de computer. Weet iemand waar deze foutcode voor staat? En kan deze storing in verband staan met overmatig olieverbruik?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Waar lees je mee uit? Gewoon een standaard EOBD code.
P0118 - Koelwater Temperatuur Sensor 1 Circuit Hoog.
Als er maar 1 koelwater temperatuur sensor is dan bedoelen ze die.
En? Al iets wijzer geworden?
Thnx voor de info!!! Ik ga er direct mee aan de slag. De computer die we gebruiken is een Profi Scanner PS-100 van Duonix en is een universeel apparaat voor alles met een OBD2 aansluiting. Grtz. A.
15 jaar
Niet echt veel waard als dat ding niet eens een P0118 herkend die al bestaat sinds 1996.
Kun je er ook live data, freeze frame en dergelijke mee uit lezen?
Das een goeie, zal ik eens na moeten kijken. In principe kan ik er alles mee uitlezen wat een OBD2 stekker heeft behalve Volvo aangezien hierbij de 12V bronspanning voor de uitleeseenheid niet via de OBD loopt. Ik moet alleen nog een keer de volledige ondersteunende software op een pc installeren, waarschijnlijk dat hij daarom de foutcode niet herkend. Skoda zelf hanteert overigens andere codes en wou maar wat graag met hun eigen computers aan de gang.
Verder heeft de Skoda idd 2 temperatuursensoren; 1 in de thermostaat en 1 in de radiateur, aangezien de koelvin aanslaat als de motor (te) warm word, ga ik er vanuit dat dan de sensor in de radiateur goed is,blijft de sensor in de thermostaat over.
15 jaar
Voor Skoda (En Seat/Audi/VW) is er maar 1 programma dat in aanmerking komt: VCDS (vroeger heette dat Vag-com).
Krijg je gelijk een EOBD/OBD2 tester bij (zit ingebouwd) die kwa hardware hetzelfde kan als die van jou, maar kwa software vele, vele, vele malen beter is.
Oudere Fords, GM's uit Amerika en sommige Opel Frontera's kun je niet uitlezen omdat je de SAE J1850 protocollen mist (Vagcom mist die ook).
VCDS heeft wel ondersteuning voor b.v. foutcode P0118, kent meer data parameters en voldoet aan de specs van 2007.
Je kunt er ook de nieuwe "Permanente Foutcodes" mee uitlezen. Die codes kun je niet wissen zonder te repareren, lampje blijft uiteraard aan en noodloop gehandhaaft totdat de computer zelf vindt dat je het afdoende gerepareerd hebt.
Ik vind die Duitse reclame ook zo mooi. Eerst roepen dat het een Duits product is, maar dan zeggen dat het OBD2 uitleest.
OBD2 wordt alleen en uitsluitend in Amerika en Canada gebruikt. Hier hebben we EOBD, wat net niet gelijk is aan OBD2.
De Duitsers zullen ook de Engelse termen (met afkortingen) wel kunnen waarderen - of toch niet?
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Skoda Fabia of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar