Beste allemaal,
Ik heb een Skoda Octavia MK2 die schokt bij optrekken alleen in de 1e versnelling en niet bij achteruit.
Dit gebeurt alleen als de motor koud is en lijkt gerelateerd aan hoge luchtvochtigheid.
In 1 van de motor steunen zat heel veel speling, na vervanging heeft dit echter het schokken verminderd maar niet opgelost.
Hetzelfde probleem heb ik gehad met mijn Audi A4 diesel en werd een stuk minder als mijn oliepeil exact goed was, dit is echter niet het geval bij deze Octavia.
Probleem speelt al langere tijd.
Hebben jullie enig idee wat dit zou kunnen veroorzaken?
Alvast bedankt voor jullie reacties!!
Met vriendelijke groet,
Anton Groot.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ik heb hetzelfde met mijn O2, ook een 1.6 maar geen fsi.
Bij mij is het probleem de drukgroep van de koppeling (ergste geval vliegwiel maar dat hoop ik niet), paar maanden geleden begonnen alleen wanneer koud is maar nu ook als ik met warme motor file rijdt.
Bedankt voor je bericht! is een erg vervelend probleem. Als je weet wat het opgelost heeft, zou je het dan willen posten?
Alvast bedankt,
Anton.
10 jaar
Ja zal ik doen, wordt echter pas in 2e of 3e week september, eerder heb ik geen tijd hiervoor en ik rijdt niet veel.
Ik ga over 2weken de koppeling vervangen, nu heb ik de keuze uit een LUK en een SACHS, waarbij de sachs slechts 3euro goedkoper is, ik had gedacht dat deze altijd een stuk duurder waren.
Welke zouden jullie kiezen ?
[quote=Audidriver73]Welke zouden jullie kiezen ?[/quote]
Absoluut Sachs....
Gr. paul
Dan maar hopen dat het weg blijft.
Ik heb VAG produkten gereden waar het na 15.000km weer terug was.
Had met de koppelingsplaat te maken,daar kwamen verglaasde plekken op.
Desondanks dat ik geen zware karren trok en ook niet abnormaal deed met de koppeling.
Ik kreeg toen het advies van een VAG monteur om de koppeling in de vijf een paar keer te laten slippen en verrek het was weg.
Na verloop van tijd kwam het weer terug en dan deed ik weer hetzelfde trucje en verrek weer weg.
Mits natuurlijk niet het DM vliegwiel kapot is,dan helpt het niet.
Maar het was altijd in koude toestand,op een gegeven moment kon je niet meer normaal weg komen,zo stond de boel te klapperen.
Voordat ik tot vervanging over ging probeerde ik het,vervangen kan altijd nog.
Het zijn geen goedkope reparaties.
Het vervelende was dat de dealer zei dat het aan mijn rijstijl lag.
Ik heb nog nooit een koppeling stuk gereden,trok later met andere merken zware aanhangers,caravans,dubbele paardetrailers.
tot dik boven de twee ton,nooit een koppeling hoeven vervangen.
Alleen bij de VAG produkten had ik dit probleem,soms bij km standen van 50.000 km.
10 jaar
Mijn auto is lease geweest en heeft nu 150.000km gelopen, dus zal de eerste nog wel zijn.
De koppeling laten slippen had ik al gedaan, deze tip had ik ook al gekregen maar helpt niet of ik laat hem niet lang genoeg slippen.
Voor de prijs hoef ik het niet te laten, de sachs kost mij 239 en de luk 242, dus ik ga voor de sachs, montage doe ik uiteraard zelf.
Hoop inderdaad niet dat het vliegwiel defect is, maar als goed is heb ik geen 2massa vliegwiel, maar zeker weet ik het (nog) niet, we zullen zien.
Heb paar jaar geleden een audi A4 tdi gehad met 360.000km op de klok met eerste koppeling, deze begon wel hoog aan te grijpen, ook met andere vw-seat-audi die ik heb gereden eigenlijk nooit een koppeling hoeven te vervangen.
Vanmorgen koppeling vervangen, was nog de eerste zo te zien.
Wat een genot om mee te rijden nu, kan met tenen koppeling bedienen, ook het trillen is helemaal weg (voor hoelang weet ik niet).
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-4A33JHIJ-D....[/img]
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-JY6TJYLO-D....[/img]
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-JSA44BQ3-D....[/img]
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-P6NU7JER-D....[/img]
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Skoda Octavia of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar