Ik ben sinds een maand in het bezit van een Skoda Fabia 1.4 16V 74 kW uit 2000.
Ondertussen is de auto al 3 maal bij de dealer ter reparatie teruggegaan. Probleem: op onverklaarbare tijdstippen springt ineens de toerenteller naar de 3000-4000 toeren om vervolgens naar 0 (!!) toeren te gaan. De auto schokt hevig en slaat vervolgens af. Na 1 minuut wachten kan ik weer starten en kan ik er mee wegrijden. Het lampje motormanagement-storing blijft branden. Als ik mijn gas los laat, houdt hij nog even (1 sec.) zijn toeren vast om vervolgens netjes terug te lopen. Bij overschakelen schiet de toerenteller weer omhoog.
Dealer heeft BDP-sensor (?) vervangen (1e rep.) en vervolgens een verbrand relais (2e rep.). Auto heeft een week perfect gelopen om vervolgens weer als een bezetene te gaan schokken.
Wat kan hier aan de hand zijn. Dealer zegt dat bij uitlezen geen fout in Lambda-sensor en temperatuursensor te vinden zijn.
Alvast bedankt.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
De dealer zegt dat bij uitlezen geen fout in lambda-sensor en temperatuursensor te vinden zijn. Mijn vraag is nu welke fouten zitten er wel in dan om te weten in welke hoek we moeten zoeken. Evt. foutcodes
Groeten Dion
De Seat-dealer (hier is hij gekocht) heeft nu wat 'losse' contacten vervangen. Echter, zelfde problemen weer. De Skoda wordt nu naar de Skoda-dealer gebracht, daar schijnen ze meer uit te kunnen lezen.
Ik merkte overigens ookdat de binnenverlichting af en toe met een tikje uit- en weer aanging. Zou dit dan toch iets met een los contact te maken hebben?
Ook is al prijsopvraag gedaan voor een nieuwe computer. Wellicht dat daar de fout zit.
20 jaar
Zelfde case gehad met een Fabia 1.4 16V 74kW. Nieuwe motor computer gemonteerd en klaar is kees.
20 jaar
De Skoda dealer heeft ook niets gevonden bij het uitlezen. DE computer werkt goed.
Zit er volgens jou een fout in de computer van dit type uit 2000?
De dealer heeft nu een aantal kabels doorgesoldeerd om losse contact-aansluitingen te voorkomen. De auto doet het nu sinds 1,5 week perfect.
Op na het volgende probleem... de elektronisch sluitbare kofferbak doet het niet.
Bedankt
20 jaar
Vanochtend tijdens een regenbui was het probleem er weer:
tijdens opschakelen (met ruitenwissers aan) knalde hij van 1-2 tot 3000 rpm, 2-3 4000 rpm 2n 3-4 5000 rpm. Toen piepte hij (olielampje, motormanagement-lampje) en heb ik hem aan de kant gezet. Echt levensgevaarlijk die auto.
Nu de dealer gebeld die toezegt een nieuwe computer te bestellen. Hoop dat de ellende dan is afgelopen.
20 jaar
Hallo Rene,
ga direct naar je Skoda dealer (liefst een grote)
Ik hoorde vorig weekend van bevreinde dealer dat het momenteel kabelboompjes regent...... erg veel rare storingen door vochtindringing in kabelboom bij Fabia. Dus laat anders de dealer ook daarvoor even navraag doen bij de Technische Dienst van Pon. (let wel: als de kabelboom wordt weggevreten door vocht, zijn de storingen nooit identiek) De rotplek schijnt vlak bij schutbord te zijn waar hij van motor- naar interieur ruimte gaat.
Suc6 !!!!
20 jaar
Dank je wel!
Ik had het idee al dat het iets met vocht / gebruik ruitenwisser te maken had.
Heb de correspondentie zojuist naar de dealer doorgestuurd.
Nogmaals bedankt,
Rene
20 jaar
Uiteindelijk bleek het de centrale computer te zijn. Dit is een bekend probleem bij de 16V 74 kW motor.
Vervangen onder garantie en daarna nooit meer problemen mee gehad.
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Skoda Fabia of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar