Tijdens de lange rit naar Frankrijk ging de koppeling in de eerste versnelling en in de achteruit steeds meer trillen, alleen met meer gas als normaal kon je nog redelijk zonder al teveel trillen wegrijden. Schakelt verder prima en het aankoppelen in andere versnellingen gaat ook prima. Het vreemde is dat dit verschijnsel voorheen zich wel is voordeed bij koude motor. Op de terugweg vanuit Frankrijk was het wel wat minder maar het gaat nog steeds niet soepel vind ik voor een auto met nog geen 61000 km. Verder is er bij contant snelheid zeker bij 60 km/u een licht schokken voelbaar ( t.i. ik tank altijd 98). Wie heeft er een antwoord op deze problemen.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
In welke versnelling rij je die 60 km/u en hoeveel toeren maakt de motor dan?
Vandaag extra goed opgelet, hij doet het tot ongeveer 60 km/u, het toerental bij 60 in de 4 is 1800 en in de 5 2300 toeren, en bij beide is het voelbaar.
Is voor de vakantie nog uitgelezen bij een Skoda dealer (ivm garantieafloop) en gaf toen nog geen storingen aan.
14 jaar
1800 toeren in de IV, dan zou je in V nog minder toeren moeten maken. En niet 500 meer (2300). Dus tikfoutje?
Ik ben niet zo'n voorstander van 60 in V. Krijgen je lagers wel erg van op hun donder.
Waarschijnlijk is de hik te klein voor een foutcode, maar er is wel degelijk een probleem dat onder garantie opgelost moet worden.
Je hebt het duidelijk binnen de garantie termijn gemeld.
Ze moeten maar eens rijdend gaan uitlezen en dan de meetwaarde blokken goed bekijken.
Misschien een benzinedruk probleem of een duffe lucht massa meter.
Vandaag de auto weer ogehaald bij de dealer ( Is wel een VW dealer). Hebben niets kunnen vinden, en hebben een flesje fortë toegevoegd. Ben benieuwd.
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Skoda Octavia of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar