Skoda Superb 2015: Verschillende foutcodes en noodloop
- 1 jaar geleden gevraagd
- 18 reacties
Goeieavond,
Deze avond hadden we iets vreemd met onze auto.
Tijdens het rijden begon de auto plots verschillende foutcodes te geven.
Waaronder:
-traction control
-elektronische handrem
-bandenspanning,…
Heeft iemand hier ervaring mee?
Lijkt me iets in de ecu? zoveel verschillende fouten ineens.
Alvast bedankt
Groeten
Geplaatst door chesney , lid sinds 1 jaar geleden
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Skoda Superb of stel zelf een nieuwe vraag.
Met een groots assortiment in de beste auto-onderdelen, aanbiedingen en merken vind je altijd een optimale mix tussen A-merken en aanbiedingen. Voor iedere automobilist weet Carpardoo de juiste auto onderdelen of auto-accessoires te vinden.
18 Reacties
asfaltrocker, 1 jaar geleden
Slaat hij ook moeilijker aan?
Weet je hoeveel de kmstand is?
Lijkt op nokkenas sensor of distributie al vervangen ?
chesney, 1 jaar geleden
neen auto start perfect,
110K km
distributieriem nog niet vervangen geweest.
relanti stond ook hoog op 1200..
asfaltrocker, 1 jaar geleden
De meeste riemen moeten rond de 90.000 kmvervangen te worden.
Een ketting om de 10 jaar controlle
Want jou probleem klinkt op de distributie
Traction controlle brand en zelf abs .geen trek kracht vanwege de noodloop..
Lijkt dan een kerstboom dat gaat branden..terwijl er verdere niks is..alleen traction werkt niet..
Ik verdenk de riem...als die breekt dan ben je veel verder van huis.
Naar de garage brengen.
Laat effe weten wat de dealer zegt.
Succes
Als hij niet goed meer is dan krijg je idd alle codes om je oren
asfaltrocker, 1 jaar geleden
Echt de meeste is 90.000
asfaltrocker, 1 jaar geleden
Nog effe na gezocht 90.000 of zelfs 80.000 of 5jaar een ketting zou levens duur van de auto zijn.
Maar wordt wel om de 10 op span rollers en op de spanning op de ketting gekeken.
Er zijn kettingen bij die rekken uit
Kwaliteit van een ketting.
asfaltrocker, 1 jaar geleden
Ik had hier een auto van een klant en die had de zelfde kerstboom verlichting op de dashboard..de ketting had meer dan 1.2mm speling dus vervangen ook de spa rollers zijn vervangen...
bert klein PRO, 1 jaar geleden
Niet zo hectisch, dit is geen motorstoring.
Dit is een onderstel storing,even laten uitlezen wat het exact is, geen band die beneden spanning is.
Dan krijg je ook een abs storing omdat een wiel meer rotatie maakt dan de andere wielen.
Ik vermoed een abs sensor of handremschakelaar ,deze laten uitlezen welke het is.
2.0TDI heeft een distributieriem en geen ketting vervangingsinterval is 210dkm
chesney, 1 jaar geleden
Net even naar dealer gebeld, en hij bevestigde dat de interval voor distributieriem van de 2.0 TDI 210dkm is.
asfaltrocker, 1 jaar geleden
We horen het wel wat het uiteindelijk was
De techniek is zo dat je een icter moet zijn
chesney, 1 jaar geleden
Net even de auto uitgelezen.
P0322 komt er ondermeer uit.
Krukassensor die defect is.
Kan dit de aanleiding zijn tot al de andere foutmeldingen?
Groeten Chesney
chesney, 1 jaar geleden
Zie hier de hoofdfoutmeldingen
oldford PRO, 1 jaar geleden
Kun je de ABS, Elektronische handrem en Bandenspanning dan niet uitlezen?
Dat moet met VW specifieke software, niet met EOBD.
asfaltrocker, 1 jaar geleden
Ja dat kan
chesney, 1 jaar geleden
Ja ik heb ze uitgelezen, daar komt enkel uit: databus error of databus missing message.
oldford PRO, 1 jaar geleden
De twee U-codes met omschrijving Databus - missing ..., zouden een gevolg van de P0322 kunnen zijn.
De foutcode op het schernpje van de Bandendruk controle lijkt me los te staan.
Net als de camera die het niet doet.
chesney, 1 jaar geleden
ik heb de krukassensor besteld, als ik meer weet dan geef ik hier een update. :)
asfaltrocker, 1 jaar geleden
Ik had soort gelijke code p0340 camshaft position sensor A circuit bank 1 or single sensor dat is ook de krukassensor.
Maar bleek na inspectie de ketting te zijn
We horen het wel als je hem hebt vervangen...
bert klein PRO, 1 jaar geleden
Storingen komen verwarrend over uitgelezen met een obd tester,uitlezen met een profesionele tester die er wat dieper op in gaat, geeft meer duidelijkheid en kostenbesparend.
Advies : banden op gelijke spanning ,spanning resetten, storingen allemaal wissen testrit maken en kijken welke storing terug komt, dan heb je de exacte storing