Skoda Fabia: wiellager Voor

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9 SDI

Goedendag

Ik had een vraag
Gaat om deze wagen

Skoda Combi Classic 1.9 SDI 2003
Motorcode : 6Y5 124
Bakcode : GSA

Ik heb vandaag voor deze auto een setje wiellagers laten komen en wel deze

[url=http://img213.imageshack.us/i/5401754307...][img]http://img213.imageshack.us/img213/1941/...[/img][/url]

Nou komt het volgende
zit er in deze lagers verschil ?
Ik krijg de as er wel omgedraaid in maar zoals hij officieel erin hoort te gaan gaat met geen mogelijkheid
Ik heb het dus over de homokneet met zijn vertandingen

Kan de as zonder probleem in net oude lager drukken alleen het laatste deel moet je hem helpen met de moer
maar de nieuwe gaat onmogelijk erin
Zijn deze conisch van binnen of moeten die erin getrokken worden ( dit gaf al bramen )
Lijkt namelijk alsof de spiebanen voor breder zijn dan achter ( in het lager dan he )

mijn vraag is dus
Moet je de as zonder probleem erin kunnen drukken ja of nee ??

Serge07

Geplaatst door Serge07 (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Skoda Fabia? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

dreuge (0) PRO, 13 jaar geleden

Ja de aandrijfas moet zonder problemen in het wiellager gedrukt worden. Als het niet past zal je wel een verkeerde gekregen hebben.

tedkroon (0), 13 jaar geleden

Het zal wel een passing probleem zijn! Net even te krap, tel even de vertandingen en indien er bramen zijn soeverein deze weg met een zoetvijl. Inwendig kan je hem met een hele dunne vijl wellicht een beetje ontbramen en molycote vet gebruiken. Anderzijds moet hij gewoon passen en kan je ook garantie claimen.

Serge07 (0), 13 jaar geleden

Lagers zijn reeds terug gestuurd

@tedkroon :
Ik heb nog nooit mee gemaakt dat deze totaal niet passen
en als ik moet gaan aanpassen dan klopt het gewoon niet ( zware koperen hamer erop maakte helemaal niks uit )
Kwam bij mij over als ik heb een M12 en die ga ik in een M10 draaien en dat zal nooit de bedoeling zijn

Ter info deze hebben zo geen bramen pas op het moment dat ik ze erin probeerde te drukken vormde zich bramen
en dan alleen van de achterkant
omgedraaid paste ze gewoon erin ( zover als het gaat )
Dus vertandingen waren goed maar aan de achterkant leek het wel conisch te lopen
Nieuwe set is al onderweg
Zodra deze binnen zijn laat ik het weten

jos_br (0) PRO, 13 jaar geleden

Heb je wel het goede gereedschap om deze lagers te monteren?

Jos.

Roger10 (0), 13 jaar geleden

Jaja want als je niet het geschikte gereedschap hebt bij het inpressen van het lager dan is deze stuk vooraleer deze is gebruikt je moet de speling tussen buiten en binnenlager opvangen tijdens het inpressen

Serge07 (0), 13 jaar geleden

Tuurlijk heb ik dat
anders gaat alles defect he
maar het lager erin zetten heeft verder niks met de aandrijf assen te maken

tedkroon (0), 13 jaar geleden

Gewoon slechte maatvoering! Bij Opel gaan deze spline assen meestal zwaar er in en bij demonteren had ik een grote kuko trekker nodig om ze hem er uit te drukken. Een perspassing is niet bedoeling. Bij VW trek je zo er uit tenminste dat is mijn ervaring.

Serge07 (0), 13 jaar geleden

Alle nafen van de leverancier hadden het zelfde probleem zijn allemaal terug gestuurd
ondertussen al een nieuwe mogen ontvangen en vervangen
loopt weer zoals het hoort

bedank voor het meedenken

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Skoda Fabia of stel zelf een nieuwe vraag.