close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Skoda Fabia: Accu snel en vaak leeg

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4

De Skoda hebben we in September over gekocht van mensen die naar Curaçao gingen. Hij was gekeurd en alles was in orde. Ook onderhouden bij de dealer.

Voor Kerst 2010 wilde de auto niet starten, dus vanzelf sprekende de ANWB erbij gehaald,
deze kon vertellen dat de accu leeg was en nadat hij weer gestart was met behulp van de ANWB dat we er een 30 minuten mee moesten rijden.
Op 2de kerstdag van Hoofddorp naar Lathum gereden (achter Arnhem), alles in orde starten en lopen.

2 Januari 2011 wilde auto wederom niet starten. Weer de ANWB gebeld, accu weer leeg. Deze keer meldde de hulpdienst dat we zeker een uur moesten rijden, gezien de grote van de accu.

De auto word op dit moment niet vaak gebruikt, omdat de hoofd bestuurder met een gebroken enkel zit. Dus de auto staat veel stil.
15 Januari weer de accu leeg. Zwager heeft de accu in zijn auto gebruikt waar hij start en loopt. Heeft er 3 dagen mee gereden. En doet het prima.
De accu zit sinds vandaag weer in de Skoda en hij start en loopt.

Wat kan hier het probleem zijn dat hij snel leeg loopt. Er ij de volgende zaken die licht stroom vragen. Dat is een lampje van het alarm en een led lichtje van de autoradio.

Gedacht word aan de dynamo dat deze de accu niet goed zou opladen, maar dat verhaal word inmiddels tegen gesproken toen de accu in de andere auto werd geplaatst en gewoon startte.
Er ergens stroom weg lek, maar wat zou dit dan kunnen zijn, dat zoveel stroom weg lekt dat de accu binnen enkele dagen "leeg" is. (Niet wil starten)

Wij horen graag uw mening over dit probleem en hopen dit spoedig en op een goedkope manier op te kunnen lossen.
Mocht dit onverhoopt toch een zaak zijn voor de garage dan graag een optie op de kosten die hiervoor gemaakt moeten worden.

Geplaatst door

Twilight6810 (0)

al 13 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Laat door een prof controleren of een ruststroom aanwezig is. Maximale toelaatbare ruststroom bedraagt 30 mA.

foklop 0
badge

13 jaar

Lekstroom zou een oorzaak kunnen zijn (volgens mij heel erg moeilijk om in te schatten van op afstand. Eventueel zou er ook een probleem kunnen zijn met de alternator.

Maar eerlijk gezegd denk ik aan een kapotte accu. Als jouw accu maar voor 85% meer oplaadt, heb je veel kans dat je nog kan starten zolang je veel rijdt, zodra de auto een beetje meer gestart wordt of langer stilstaat, krijg je net te weinig stroom om te starten. In een andere auto kan de accu (nog een tijd) perfect werken omdat deze minder stroom nodig heeft voor te starten. Eerlijk gezegd denk ik dat jouw probleem verholpen is met een nieuwe accu.

Trouwens, als de accu in een andere auto wel perfect werkt, waarom sluit je dan uit dat het de dynamo is?

[quote=the bone collector]Trouwens, als de accu in een andere auto wel perfect werkt, waarom sluit je dan uit dat het de dynamo is?[/quote]
Omdat de accu dan wel opgeladen is? (anders zou de andere auto niet starten)

Meest waarschijnlijke is inderdaad een lekstroom. Dat kan door achteraf ingebouwde apparatuur (carkit, extra audio enz), maar ook ergens een defect in de auto.

Fabia Cordoba 0

13 jaar

Ik heb ongeveer hetzelfde gehad met mijn Octavia.

Bij mij was het blokje achter het contactslot stuk.

Na deze vervangen te hebben nooit geen problemen meer gehad.

Joan T. 0

13 jaar

Ik heb het probleem ook gehad met mijn fabia uit 2001. Ook een aantal keer de ANWB erbij gehad.
Bij mijn Fabia lag het aan een boutje, waarmee de dynamo bevestigd zit.
Hier zat oorspronkelijk een kunststof beschermkapje overheen, welke weg was gesmolten.
Hierdoor was er geen massa meer.
De oplossing was simpel, doch effectief, boutje vervangen en ik heb er nooit geen last meer van gehad.

Succes

batex 0

13 jaar

Is de accu niet gewoon overleden?.
Soms zit er meer dan 6 to 14 dagen tussen voordat er weer mee gereden word.
Accu kun je gewoon laten testen bij een bandenboer of garage.
Dan weet je het gelijk.
ANWB helpt je alleen op gang,doet verder geen onderzoek.
Die zeggen ga er maar een poosje mee in de rondte rijden,dan laad tie wel op.

primera p11 0

13 jaar

een goede wegenwacht (hulpverlener) meet de de conditie van de accu evt een lekstroom en de laadtoestand van de dynamo, en geeft dan advies over evt rep
gr ja

jan5047 0
badge

13 jaar

Volgens mii blijft het gloeirelais plakken.Er zit dan zo'n bolletje tussen de 2 kontakten.Soms niet soms wel gaat er dan 40 A vloeien.

claxon 0

13 jaar

Jongens

Het Topic dateert > 18 januari 2011 discussiëren heeft dan niet zoveel zin meer gezien de TS niets meer van zich laat horen.

Moderator Problemcar

P. Kelder 0
badge

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Skoda Fabia of stel zelf een nieuwe vraag.