ik heb vorige week (4-01-2011) een Skoda Fabia 1.4 MPI Confort gekocht uit 2002 met 98000 km op de teller. Kort daarna heb ik bij de auto een grote beurt laten uitvoeren, gecontroleerd op 100 punten (Kwik Fit). De auto is "cum laude geslaagd", op 1 onschuldige knipperlichtlampje na en er zijn uiteraard de filters, olie en bougies vervangen. Ondanks dit is het geratel bij de motor of rond de multiriem (ik weet niet precies waar) bij staionair draaien niet verdwenen. Het geratel is voornamelijk als de motor warm is. Mij is verteld na de beurt dat de multiriem nog uitstekend is.
Kan iemand mij alsjeblieft vertellen wat er is of waar het aan ligt?
Mijn dank is zeer groot!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Zou best de distributieketting kunnen zijn, bij een MPI zit die op die plaats.
De meeste MPI's krijgen dat na verloop van tijd
Oké, dankje voor de info en advies. Weet je ook wat het kostenplaatje is hiervoor?
Alvast mijn dank.
13 jaar
Ik zou het niet weten, maar er zijn hier genoeg experts die je wijzer kunnen maken hoor
Suc6
13 jaar
Aan onderdelen kost het niet zo veel. Maar aan uren wel. Het is maar net of je er aan ergert of niet. Het kan geen kwaad. Bij mij op het werk is een klant die al meer dan 2 ton heeft gereden en die rammelt net zo hard als een auto met 1 ton op de teller.
Je moet denken aan 4 - 4,5 uur werk en onderdelen rond de 60 euro denk ik. Dus het ligt eraan hoe hoog het uurloon is.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Skoda Fabia of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar