auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Subaru Legacy 2010: bij remmen voor stoplicht, slaat motor af

Bouwjaar: 2010, Brandstof: Benzine, Transmissie: Automaat, Motorcode: EJ20, Motorinhoud (cc): 2000, Vermogen (kw): 110

Wat de banden betreft:
Zorg dat er de juiste maat onder zit, zowel voor als achter.
Merk heeft hier niets mee te maken.

Geplaatst door

JohannesDeDoper (0)

al 6 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Als ik voor een rood stoplicht(of opeens) moet remmen, slaat de motor af. Alsof ik rem in een handgeschakelde auto, zonder de koppeling in te drukken. Boem, in één keer.
Als ik "pompend" rem, gebeurt er niets, blijft de motor draaien (stationair en goed). Het komt niet structureel voor maar "at random". Gebeurt ook als ik op Manual schakel. In zijn achteruit heb ik het ook nog niet meegemaakt.
Er wordt nu gediagnostiseerd dat ik mijn CVT moet laten reviseren (deze bedrijven zeggen dat ze het herkennen en dat het ook veelvuldig voorkomt bij Subaru Legacy's, terwijl de dealers dit probleem
niet kennen.) Ik weet er heel weinig van, maar ik kan haas niet geloven dat ik een Subaru- CTV voor € 2000,- à € 3000,- mag laten reviseren. Ik had ook voor Continental banden en achter Yokohama banden. Die schijnen niet een gelijke omtrek te hebben waardoor het middendifferentieel het heel moeilijk heeft.
Wat te doen?
P.s. auto heeft wel 212.000 km gereden inmiddels.

Dealers schijnen wel meer geheugenverlies te hebben als het op problemen aankomt.
Google eens op het probleem,vaak zie je dan de praktijkvoorbeelden en die geven vaak een bevestiging van het probleem.
Waarschijnlijk komt de CVT niet meer vrij zoals jezelf al aangeeft,het lijkt of je in een handgeschakelde auto rijd en remt zonder de koppeling in te trappen.
Dan zal waarschijnlijk de boel los moeten en dan kom je al snel in dit soort bedragen.
Inherent aan het rijden van een automaat.als er wat mee is moet de bak eronderuit en dan gaat de geldteller lopen.
Overigens zijn de meeste automaten bij meer dan 200.000km al aardig moe en zit er vaak niets anders op dan revisie van de bak.

primera p11 0

6 jaar

Wat ik vreemd blijf vinden, is dat als ik het rempedaal niet helemaal in druk en oplet of de motor wel/niet gaat afslaan, dat de motor niet afslaat. Zou het wellicht iets te maken hebben met de rem ? Wat mij nog doet twijfelen aan een defect aan de CVT is, het afslaan van de motor gebeurt niet elke keer, maar willekeurig.

Gezien de kilometerstand is het de moeite waard om de bakolie te laten verversen,ondanks dat ze je wijsmaken dat,dat nooit hoeft.Er zijn ook diverse elektronische updates geweest voor de CVT.

http://www.atra.com/Webinars/Import/Suba...
https://subaruforum.nl/viewtopic.php?f=6...

Met vriendelijke groet Quikfit.

quikfit 1015
vip badge

6 jaar

Dank voor je bericht/ antwoord Quikfit. Mij is afgeraden om nieuwe olie in de CVT te doen, omdat dat wellicht nog meer schade zo kunnen geven. Is dat zo?
Verder vond ik dit nog.
http://www.subarucomplaints.com/trends/c...

Wat voor schade zou dat moeten zijn en hoe ontstaat die dan?
Veel producenten/fabrikanten zijn ervan teruggekomen wat betreft ''life time olie''(de levensverwachting van een automaat is volgens vele autoproducenten 200.000km) ,een automaat is een geavanceerd stukje techniek en en het is onbegrijpelijk dat producenten/fabrikanten klanten wijsmaken dat ze nooit olie hoeven te verversen.(jouw link zegt genoeg)
Ik rijd een Forester uit 2006 met een ''ouderwetse automaat'' en heb kort na aankoop de bak laten flushen (190.000km) omdat bij veel eigenaren bakolie-verversen vaak een ondergeschoven kindje is. Nadien ververs ik de bakolie inclusief filter elke 30.000 i.p.v. de 60.000km die Subaru opgeeft. De Forester heeft nu 292.000 achter de kiezen ;-)
Hier nog een ''olie'' link... https://www.kroon-oil.com/nl/

Met vriendelijke groet Quikfit.

quikfit 1015
vip badge

6 jaar

Schade door slijtage van onderdelen in de CVT. Ik krijg dat te horen van de "deskundigen". Het is geen goed gevoel, dat ik die hele CVT mag gaan laten reviseren voor €3000,- .
Dus wellicht spoelen. En eventueel die "lek" vinden.

Okay, nu ben ik echt heel erg teleurgesteld in de goede kwaliteit van Subaru.
Gisteren op weg naar huis. Airco aan mijn kant (bestuurder) warm en aan de medepassagiers kant ijskoud. Opeens alle waarschuwingslampjes aan en uitval en rook uit de motor. Langs de kant, weg getakeld. Start niet meer. Waarschijnlijk lekke koppakking of distributieriem kapot (is begin 2018 vervangen).
Waardeloos, acht jaar oud/jong 212K gelopen, altijd goed laten onderhouden.......

Klote... :-( Probeer uit te vinden wat het was,als het de distributieriem is zou je de garage die de riem heeft gemonteerd aansprakelijk kunnen stellen? Ga je naar een dealer of gewone garage? en is toen alles vervangen(rollen en spanners enz.)
Je kunt je probleem/verhaal ook kwijt op het Subaruforum https://subaruforum.nl hier zitten flink wat Subaru rijders en kunnen je van advies voorzien.
Als de auto nu bij een andere garage staat kun je hen de distributie laten controleren(als dit het is en duurt nog geen 10 minuten).

Sterkte Quikfit.

quikfit 1015
vip badge

6 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Subaru Legacy of stel zelf een nieuwe vraag.