Beste Mensen,
Ik heb op advies van een kennis uit de autobranche een kersenboom uit de tuin omgetrokken. Let wel, de wortels waren uitgegraven en de zijkant wortels al losgehakt. Maar middenonder de boom zat nog een grote wortel waar ik niet bij kon. De kennis zei dat een auto dat makkelijk kon hebben. Ik heb zijn advies opgevolgd.
Langzaam liet ik de koppeling opkomen. Steeds iets gas geven en dan de auto weer even uit laten rusten. Het ging goed en de boom kwam steeds verder los, maar nog niet om. Bij de 5e of 6e ruk kwam er opeens rook onder de motorkap vandaan. Heel even een beetje wittige rook, rechtsvoor vanuit de cabine gezien. Het rook alsof de handrem vaststond maar dat stond ie niet, en de banden slipten ook niet, dus dat was het niet. Ik heb de motor direct ontlast. Nog even laten lopen en uitgeschakeld. Daarna weer gestart, ging probleemloos. Rijden lijkt ook probleemloos te gaan, maar wat kan het zijn? Is er gevaar van onderweg stil komen te staan of andere gevaren?
En ja, oliedom, dat is ook wat ik mijzelf vind.
Maar goed, wat kan die witte rook zijn geweest? Het huilen staat mij nader dan het lachen, dus verpak de onheilstijdingen maar zo positief mogelijk.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Koppeling teveel laten slippen!
Heel eerlijk gezegd ben ik hier nog blij om, en idd heb ik geluk gehad. Ik was zelf bang dat mijn koppakking was verbrand. Ik weet niet of dat kan bij een subaru boxer motor en ik weet niet hoe dat er uit ziet. Maar ik weet wek dat ik voor zo'n reparatie een promotie moet maken die er de eerste 60 jaar niet in zit. In ieder geval 4x zoveel als een nieuwe koppelingsplaat. Of is dit weer een hele foute redenatie.
18 jaar
Stel nou dat je zo wel een koppakking verbrand, kan dat? Theoretisch. En zie je dan ook onder de motorkap een beetje wittige rook die naar "handrem vast" ruikt? Hoe ik er op kom is omdat ook ineens mijn koelvloeistof 1.5 liter moest worden bijgevuld. Laatste check in juli toen overloop reservoir op normaal (tussen leeg en vol) en na juli ong. 5000 km gereden. Als ik start hoor ik de koelvloeistof ook ineens lopen bij m'n dashboard. Nooit eerder gehoord. Maar ja ik ga nou ineens op alles letten natuurlijk. Geen water & zeep in de olie wel beetje grijzig witte doorzichtige rook uit uitlaat, pluim ongeveer 50 cm na 10 min. rijden en er druppelt na 10 min. ook nog water uit. Bij de motor zweet het wel een beetje maar geen lekkage onder de auto. Olieverbruik op 5000 km 3/4 liter.
Plus minpuntje: Ik heb de klok horen luiden en dan moet ik ook op zoek naar de klepel. Vandaar deze vragen. Ja ja het zijn zure kersen.
In ieder geval vast veel dank voor de bovenstaande antw!
18 jaar
Een Subaru 1600 met een lekke koppakking...in de 13 jaar dat ik bij een Subaru dealer werk nog nooit meegemaakt..........
dat is fijn om te weten, dat neemt mijn ongerustheid weg, Ik heb het lek van de koelvloeistof nog niet opgespoord. Dat laat ik zeker nog weten. Maar ik wil ff iedereen bedanken voor de goede info, want daardoor weet ik wel in welke richting ik het moet zoeken.
Met vriendelijke groet
Coen.
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Subaru Impreza of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar