Bij een koude motor slaat de auto af als hij niet belast wordt.
Dus bijv bij het niet gekoppeld aanrijden op een kruising oid.
Het toerental zakt dan naar 0 en even later slaat de auto af.
bij een warme motor zakt het toerental in de zelfde situatie naar de plm 2 a 300 toeren en dan weer netjes naar de 800.
Inmiddels zijn de bougies en het luchtfilter vervangen. voor zover ik na heb kunnen gaat zit er geen MAF sensor in een 1.6 blok en anders kan ik hem niet vinden iig.
Dit probleem doet zich zowel op benzine als op LPG voor dus ik ga er voor het gemak in eerste instantie even van uit dat het niet aan het LPG systeem ligt.
Iemand?
Groet,
Martijn
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Mogelijk vervuilde/defecte stationair regelaar.
Als je de motor koud net gestart hebt blijft hij dan lopen en op hoeveel toeren op dat moment?
plm 1000 Rpm maar ook varierend.
zeg maar golvend rond tussen 800 en 1100
14 jaar
Varierend toerental wordt heel vaak veroorzaakt door een te arm mengsel.
Kan koelwater temperatuur sensor zijn, luchtmassameter als die erop zit of lage benzinedruk of ergens valse lucht (lek, los slangetje).
Benzinedruk kun je waarschijnlijk vergeten, want dat heeft niets met gas te maken.
Koelwater lijkt mij onwaarschijnlijk aangezien hij wel gewoon overschakelt op gas als het blok warm is.
valse lucht is een goede optie. zal het eens nalopen.
Toch vreemd dat hij bij belasting wel goed draait.
14 jaar
Gasklephuis en stationaire omloop reinigen.
eventueel m.b.v. een Subaru tester het stationaire toerental iets hoger laten zetten.
(is mogelijk als de juiste code's worden gebruikt)
is er niet zoiets als een Haynes manual voor subaru?
Subaru tester heb ik helaas niet, Ik zal het gasklephuis ed reinigen.
14 jaar
Subaru dealers in Groningen en Assen waren niet echt behulpzaam.
Ik moest maar een afspraak maken voor iets wat 10 minuten duurt..
Bij een ander test station heb ik de computer laten controleren maar geen storingen gevonden.,
Volgens de betrokkenen is het waarschijnlijk de stationair motor. Zal deze dan ook vanavond eens behandelen met rem reiniger.
Nog andere opties?
14 jaar
Gisteravond heb ik de stappenmotor (die boven het inlaat spruitstuk) schoongemaakt.
vol goede moed vanochtend weer geprobeerd maar helaas het zelfde euvel nog.
Als ik de stekker van die stappenmotor er af laat loopt hij wel harder stationair. Is er iemand die daar een verklaring voor kan geven?
14 jaar
Goed...
Vanochtend weer een nieuw "probleem" er bij.
De impreza blijft hoog in de toeren "hangen" om daarna heel langzaam te zakken naar lage toeren.
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Subaru Impreza of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar