Ik ben momenteel in het bezit van een subaru Impreza WRX Hatchback van uit het jaar 2008...
Ik zat te overwegen hier een gas installatie in te plaatsen maar de reacties op het internet vind ik nogal onrustwekkend...
Ik heb momenteel de keuze uit drie verschillende systemen;
1) Landi LSI, volgens installateur zeker geschikt voor het vermogen. Het systeem wordt bijgestaan door een elektronisch klepsmeer systeem van Flash Lube. Helaas hier geen garantie te verkijgen voor kleppen en klepzittingen. Deze optie is wel de goedkoopste van de drie.
2) Prins VSI, volgens deze installateur ook zeer geschikt. Ook hier zit er een elektronisch klepsmeersysteem bij van Prins. Mogelijkheid tot motorgarantie.
3) BRC Sequent, duurste optie van de drie. 3 jaar garantie op het systeem en tot 7 jaar op kleppen en klepzitting (met bijbetaling). Hier zit er geen appart klepsmeersysteem bij maar hier wordt wel Tunap gebruikt.
Installateur 3 vertelde me dat Flash Lube niet werkt met Turbo's aangezien dit werkt met onderdruk (aanzuiging). Installateur 1 zegt me dat hij Tunap niets vindt..
Hopelijk weten jullie de echte waarheid achter alle systemen!
(Btw, subaru wordt op gas gezet voor 'cruizen'. Wordt dus NOOIT mee doorgeblazen, daarvoor dient de benzine ;-))
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ik zou het niet doen!!!
Mijn gevoel zegt me niet doen.
Wat is de reden dat jullie dit niet zouden doen?
LPG wordt zodanig ingesteld dat bij 60% gas de overschakeling naar Benzine gebeurt alsook bij toerentallen boven de 3500.
14 jaar
Als ik al zie wat voor problemen gas oplevert bij normale (niet-turbo) auto's, dan lopen de rillingen mij over de rug bij de gedachte van LPG in een turbo-auto.
Ook bij 60% gas kun je volle turbodruk krijgen en als het LPG dan te arm staat, vallen de gaten in je zuigers.
Aftakken van gegevens van de gaspedaalpositie vindt ik niet echt aan te raden. Signalen zijn al gevoelig voor storing.
Blijft over een extra drukmeting op het spruitstuk. Maar alleen druk gaat een constant wisselen tussen brandstoffen geven (ook bij gasklep en toerental trouwens).
Dus daar moet dan ook nog een wachttijd bij om nerveus heen en weer schakelen van de brandstof te voorkomen tijdens opschakelen.
zulke auto's moeten niet op gas
je hebt m niet gekocht om rustig een zuinigheids wedstrijd te winnen
als je vind dat het verbruik te hoog is heb je een verkeerde auto gekozen
als je m hebt voor de kick van vermogen en rijplezier
dan geen gas en idd de meeste auto's op gas krijgen vroeg(of wat later) een probleempje wat uitgroeit tot en gigantisch probleem
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Subaru Impreza of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar