Ik heb wat verschillende dingen met mijn auto waar ik niet weer wat ik ermee aan moet aangezien ik van allerlei kanten verschillende dingen te horen krijg.
Allereerst heeft mijn auto in mijn ogen een hoog olieverbruik. In de afgelopen 4000 kilometer 4 liter motorolie.
Zodra ik na het rijden tot stilstand kom komt er door de ventilatieroosters een stank. Het ruikt naar verbrande olie of zo.
Ik heb het idee dat er een klein verlies aan vermogen is. Ook hoor ik al enige tijd een lichte tik uit het blok komen. Deze tik loopt op met het toerental en wordt harder zodra het oliepeil daalt.
verder dan dit rijd hij prima.
Ik heb gehoord dat het kan zijn dat mijn carterventilatie vervuild is, de ander roept dat waarschijnlijk mijn blok op is en dat mijn zuigerveren gebroken zijn. De ander roept weer dat mijn koppen gereviseerd moeten worden.
Het gaat om een Subaru Impreza 2.0 AWD uit 1996. Er staat inmiddels 230.000 km op de teller.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
1 liter olie op 1000 kilometer is natuurlijk niet niks en zit wel op de grens van wat mag.
Maar als dit verbruikt wordt, dan zou je niets via de ventilatie-roosters ruiken.
Lijkt erop dat er ergens olie lekt (op iets wat heet is, b.v. de uitlaat) en dat je dat ruikt.
Het gevaar bestaat dat die olie op een hete uitlaat gaat branden en dan ben je niet blij.
Zie je nergens sporen van olie lekkage?
Rijd eens een paar dagen op benzine en beoordeel dan of je vermogen mist - op benzine en/of LPG.
Nee ik zie nergens iets van gigantische olielekkage. hij is wel wat nat aan de voorkant. Maar dit is minimaal en wordt niet meer. Het verlies aan vermogen is minimaal en is zowel op LPG als op benzine.
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Subaru Impreza of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar