116 bezoekers online

Subaru Legacy 1996: lucht in het koelsysteem, temperatuur in het rode gebied

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Benzine, Motorinhoud (cc): 2000

hallo,

Vandaag naar de dealer geweest om mijn koelvoeistof te laten verversen.
Nadat ik thuis was aangekomen, 10 minuten van de dealer ontdekte ik dat de temperetuurmeter van de koelvleoistof helemaal boven stond (zeg maar in het rood. Na dat ik de dealer meteen heb gebeld vroegen ze me terug te komen, weer ongeveer 10 minuten rijden.
In de garage bleek er nog lucht in het systeem te zitten.
Volgens de garage kan het geen kwaad, de lucht zou bij de sensor zijn gaan zitten en dat was de reden, er was geen reden om bang te zijn..
mijn vraag is nu, in hoeverre dit zo of is het wel degelijk schadelijk????
De kachel deed het iig, wel want die moest ik openzetten tijdens de rit.

mistermark

Geplaatst door mistermark , lid sinds 13 jaar geleden

3 Reacties

0

andreas08, 12 jaar geleden

zolang de verwarming werkt is er doorstroming en geen reden voor ongerustheid
dit betekend dat het kleine circuit zijn werk doet en dat is koelen soms kan een luchtbel hardnekkig zijn om die uit het systeem te krijgen

0

mistermark, 12 jaar geleden

even een update,

in het expansievaatje worden nu echter wel luchtbellen geblazen op zn tijd, zou dit toch de koppaking kunnen zijn?

0

Piwie, 12 jaar geleden

Hallo

Koppakking is zeer onwaarschijnlijk maar wil je het controleren meet het HC gehalte boven je expansivaatje stijgt dit naar ongekende hoogte dan heb je je koppakking kappot maar zou eerst goed de lucht uit het systeem halen door bijv. ook een klein gaatje in je thermostaat te maken maar als de motor ook druk blijft opbouwen in nhet vaatje ook na kort rijden kunnen het ook de koppakkingen zijn maar ik heb zelf 2 keer de koppakkingen verv. en die waren toen idd kapot maar komt weinig voor

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Subaru Legacy of stel zelf een nieuwe vraag.