Suzuki Swift: Achterruitverwarming

Bouwjaar: 1994

Hallo,

Ik heb een probleem met de achterruitverwarming. Deze ontdooit de ruit namelijk niet meer. Als ik de stroom tussen de contactpunten meet, krijg ik een meting van 0,3 volt (Draaiende motor, uiteraard verwarming ingeschakeld).

Model SWIFT 1.0 GLS (3-pitter)

De verlichting van de schakelaar functioneert niet meer, maar dat zal het toch niet zijn lijkt me?

Iemand een idee. Heb alle 20A zekering voor de zekerheid nagelopen, maar die werken allemaal gewoon. ARV is toch 20A? Kapje/boekje is namelijk kwijt.

MVG,
Emiel

Eekamper

Geplaatst door Eekamper (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Suzuki Swift? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

gilbert3744 (0), 18 jaar geleden

0,3 Volt is veel te weinig,duidelijk dat er geen spanning op je achterruitverwarming is. Volgens mij is het toch je schakelaar. Schakelaar even doormeten om zeker te zijn. Als je schakelaar toch goed zou zijn heb je ergens een kabelbreuk.

martijn7413 (0), 18 jaar geleden

kijk gelijk ook ff naar de andere zekeringen.
Meet met losse stekkers eens spanning ten opzichte van je accu en de weerstand van je verwarming

fameadamsma (0), 18 jaar geleden

Kan slechte massa zijn.

Eekamper (0), 18 jaar geleden

Hallo,

Ben er vanmorgen even mee aan de slag geweest. De zekering is het niet. Vervangen en resultaat blijft hetzelfde.

Dan de schakelaar: Even van z'n plaats getrokken en doorgemeten. Op de twee linker contactpunten van de printplaat meet ik gewoon accuspanning. Mijn vermoeden is dus dat schakelaar zelf geen goed contact maakt binnenin.

Zou dat het kunnen zijn? En zoja, kan ik die schakelaar van binnen open krijgen om em eventueel schoon te maken o.i.d.?

Groet,
Emiel

fameadamsma (0), 18 jaar geleden

'T is eigenlijk heel simpel.
Meet de spanning tussen + en massa (het chassis).
Meet de spanning tussen min en massa.
Als je tussen +kant en massa spanning meet is die goed.
Als je tussen -kant en massa spanning meet is die slecht/kapot.

fameadamsma (0), 18 jaar geleden

Overigens:
Stuurstroom en hoofdstroom kan gescheiden zijn hierbij.
Meten is weten.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Suzuki Swift of stel zelf een nieuwe vraag.