close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Suzuki Baleno 1997: Airbaglampje / stotteren na korte stop

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: G13B, Motorinhoud (cc): 1300, Vermogen (kw): 63

Mijn Suzuki welke verder helemaal in orde is ondanks de flink hoge leeftijd, heeft soms de neiging om kort te stotteren bij het optrekken (gas geven dus). Dat gebeurd als de auto koud gestart is en er daarna slechts een korte afstand mee gereden is (tot 3 km) en dan wordt uitgeschakeld. Bij de volgende start (als deze binnen zo'n 2 uur na de eerste korte rit plaats vind) stottert de auto een beetje bij het optrekken (gas geven) en dat gaat meestal gepaard met een aan of uit gaand airbag lampje (dat laatste als deze al brandde bij de start uiteraard).
Ik bedacht dat dit vast iets met de draadboom te maken heeft maar misschien kent iemand dit wel en zit ik er helemaal naast. Of misschien weet iemand wel exact waar ik moet zoeken?
Als iemand een idee heeft, dan verneem ik dat graag. Het is natuurlijk geen ernstige storing want het duurt altijd kort en komt niet zo vaak voor, maar daarom is het nog niet iets om te negeren vind ik.

Reacties zijn dus welkom. En alvast bedankt daarvoor.

Arno.

Geplaatst door

Arno Streekvos (480)

al 13 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Het probleem bestaat nog steeds (van het incidenteel stotteren) maar ik heb geen reacties gezien, dus wat mij betreft mag dit topic worden afgesloten.

OPGELOST!
Het probleem werd (waarschijnlijk) veroorzaakt door de stroomverdeler kap.
Hier was na het schoon maken van de motor vocht in gekomen en toen heb ik deze dus los gemaakt en afgedroogd. Daarbij ontdekte ik ook dat een nabij gelegen ontstekingstijdstip correctie systeem (een soort wijzer van een klok welke d.m.v. een M6 draadeind met een moer iets kan worden gedraaid) niet helemaal 'oké' stond. Ik zag door oude afdrukken dat deze ooit in een iets andere stand had gestaan. Deze heb ik dus weer op die stand gezet waarop het gestaan leek te hebben en toen was het opgelost.

De auto heeft nooit meer gestotterd en omdat alle roest ook verwijderd was en de auto foutloos door de APK was gekomen heb ik deze uiteindelijk verkocht en een andere Suzuki gekocht.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Suzuki Baleno of stel zelf een nieuwe vraag.