auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Suzuki Swift: Auto en versnellingspook trilt

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.3i

Hallo allemaal,

Ik zal de problemen zo gedetailleerd mogelijk proberen te omschrijven;

Heb mijn auto vorige week naar de garage gebracht om hem te laten keuren. Hij werd toen afgekeurd op 2 punten, namelijk de aandrijfashoes was gescheurd, en de wiellager rechtsachter was kapot. Auto dus opgehaald en meegenomen, en toen reed hij nog gewoon als voor de afkeuring.
Deze week(gister) de auto weer teruggebracht om deze twee problemen te laten herstellen en tegelijk een herkeuring te laten doen. Allemaal prima, hij is hersteld en goedgekeurd.

Nou rij ik gister bij de garage weg(na de tweede keuring dus), en meteen merkte ik op dat de versnellingspook als een gek begon te trillen als ik het gas flink intrapte. De auto trilt trouwens ook heb ik gemerkt, vooral als ik dus goed gas geef en boven de 3000 toeren kom. (aanvulling: als ik geen gas bijgeef en gewoon rustig met kwartgas rij, trilt de auto trouwens niet, en de pook ook niet) Dat deed ik normaal gesproken ook vaak zat, gewoon een goeie peut gas geven, lekker met het verkeer mee. Niets mis mee, en normaal waren er dus ook totaal geen problemen, tot na de herkeuring en het herstel(van de aandrijfashoes en wiellager) dus.

De auto trilt, de pook trilt als een gek(niet zomaar trillen, maar van links naar rechts op en neer gaan zeg maar). Raar genoeg doet hij dit in de eerste versnelling niet, enkel vanaf de 2de versnelling en hoger.
Wat hij dan wel, als klap op de vuurpijl, weer doet in de eerste versnelling is het volgende;

Bij het vanaf stilstand optrekken, hoor ik op het moment van het aangrijpingspunt van de koppeling, een duidelijke tik. Dat heeft hij nooit gedaan!
Dit is alleen in de eerste versnelling en bij het vanaf stilstand optrekken hoorbaar.

Zegt iemand dit iets? Het heeft duidelijk te maken met het werk wat ze hebben verricht bij de garage. De garage is trouwens van een oude kennis, nou zegt dat verder niets want iedereen zal hier en daar wat extra's aansmeren maar ze zouden absoluut geen dingen expres kapot maken om wat extra te verdienen.

Als je meer info nodig hebt, laat maar weten en zal ik die z.s.m. erbij zetten.

Groeten

Pedro

Geplaatst door

AwarenessPortal2013 (0)

al 11 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Heel simpel , terug naar de garage , laat ze de boel nakijken , of de reparatie goed uitgevoerd is , lijkt op een probleem met de aandrijfas.

kaleido 1 7430
badge vip badge

11 jaar

Ja zeker, ik had al gebeld en maandag moet ik langskomen.

Aandrijfas zou inderdaad goed kunnen aangezien ze daar mee hebben zitten kloten, althans, de aandrijfashoes dan.

Maar wat zou daar precies mee kunnen zijn, niet goed gemonteerd of niet vast genoeg gezet?

Prutsers. Half uurtje nog geen eens zit er een nieuw hoesje op vraag me af wat ze hebben gedaan

ernhemmer 0

11 jaar

Vraag ik me inderdaad ook af.

Net weer gereden, die auto trilt bijna uit elkaar. Maar ik verwacht wel dat ze het oplossen, dat is wel het minste wat ze kunnen doen en dat doen ze normaal gesproken dan ook altijd.

Het is trouwens niet echt een prutsgarage, ze hebben sinds kort nieuw personeel, alhoewel dat natuurlijk geen excuus is.

Merkte net ook dat in de bocht de auto extra schokt, je voelt iets tikken(niet de draagarm) bij het voorwiel zeg maar.

Maandag moet ik hem wegbrengen, zal dan de oplossing uiteraard ook posten. Maar in de tussentijd vraag ik me dus af of het kwaad kan dat ik nog gewoon met de auto rijdt.

Eigenlijk niet meer mee rijden , je weet niet wat er precies mis is , gevaarlijk ? extra schade.

kaleido 1 7430
badge vip badge

11 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Suzuki Swift of stel zelf een nieuwe vraag.