Beste mensen,
Ik zit met het volgende met mijn Suzuki Swift 1994 1.3 GTi. (Ongeveer 250.000 km gereden)
Het aangrijpingspunt van mn koppelingspedaal ligt erg hoog. Verder heb ik ook een paar kleine testjes gedaan waaruit blijkt dat de platen niet slippen.
- Handrem omhoog + 2e versnelling + opkomen = motor die direct afslaat
- Op de snelweg met een gangetje van 100 km/h rijden. Koppeling intrappen, hoge toeren maken en direct weer laten koppelen resulteert dat het toerental direct weer naar zn oorspronkelijke toerental gaat. Toerental ''zweeft'' niet.
Mijn conclusie: Platen slippen niet + aangrijpingspunt erg hoog
Nu is het mogelijk om de koppeling af te stellen dmv een moertje aan het uiteinde van de koppelingskabel bij de hevel van de versnellingsbak.
Inmiddels zit ik zover dat ik deze niet meer kan verstellen anders draai ik het moertje eraf.
Zelf gok ik dat ik nu de koppelingset mag gaan vervangen voor een nieuwe. Zit ik op het op het juiste spoor of mis ik iets over het hoofd?
Mijn dank is zeer groot voor wat hulp :)
Gr, Jack
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Hij is aan de beurt , is toch een mooie stand voor een gti.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Suzuki Swift of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar