auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Suzuki Wagon R: Auto houdt in wanneer de motor warm is

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1300

Het begon heel licht bij met de 4e en 5e versnelling, maar doet het inmiddels ook in de andere versnellingen.
Het gebeurd voornaemlijk vlak na het schakelen. Alleen als de auto warm is, als ie koud is rijdt ie perfect.

De bobines zijn al een keer vervangen zonder resultaat (en dus weer teruggeplaatst), bougies zijn vervangen, lambdasonde zijn gecheckt(en ook losgekoppeld, probleem blijft) en er zijn allerlei onderdelen schoongemaakt.
DE EGR-klpe of pijp is ook helemaal schoongemaakt. De draden op de motor zijn ingesprayd met contactspray.
Ook is er gisteren een goedje door de benzine gegaan om de injectoren te reinigen maar niets heeft resultaat. Ik ben ten einde raad. Iemand een idee?
Het lijkt alsof de motor een te rijk mengsel krijgt. Teveel brandstof, te weinig zuurstof, maar ik ben maar een leek.

Geplaatst door

nico1974 (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Mengsel problemen (te rijk of te arm) moet je kunnen zien als je tijdens een proefrit de lambda-sondes uitleest.
Heeft deze een luchtmassameter?

oldford 0
badge

15 jaar

Ik heb geen idee of er een luchtmasssameter opzit. ik had alleen begrepen dat als je de lambdasonde loskoppelt (stekkertje los) dat de auto dan automatisch het mengsel regelt en je dus iets meer brandstof verbruikt. Alleen toen de lambdasonde los was leek het goed te gaan een week of zo en toen begon het weer van voren af aan. Dus daar trok ik de conclusie uit dat de lamdasonde er niet mee te maken heeft (al is het natuurlijk wel zo dat de lambdasonde begint te werken als de auto warm is gedraaid.

Nogmaals ik ben een leek op autogebied en weet alleen deze dingen omdat ik al vanaf mei problemen heb en diverse garages er naar gekeken hebben en gezocht maar allemaal zonder succes.

nico1974 0

15 jaar

Ooit bij de dealer geweest?

oldford 0
badge

15 jaar

Ik denk dat je koelvloeistoftemp.sensor niet meer de juiste waarden aangeeft. Dat heeft invloed op de brandstofaansturing en dat merk je het duidelijkst in de lagere toerentallen.
Dealers lezen vaak de ecu uit maar op die sensoren zit geen dubbelcheck dus ze geven alleen bij extreme afwijkingen een storing in het systeem aan.

johan 56 0

15 jaar

Afwijkingen zie je in een paar seconden als je live data uitleest. Dat soort fouten zijn heel, heel, heel makkelijk te vinden.
Moet de klant er wel opdracht voor geven en bereid zijn om de extra tijd te betalen.

oldford 0
badge

15 jaar

Ja ik ben diverse keren bij de dealer geweest. Ik heb zelfs samen met de monteur daar een rondje gereden om aan te geven wat precies het probleem was. Ik hield de Suzuki computer vast zodat hij kon kijken wat er werd weergegeven, maar de computer gaf helemaal niks fouts aan. De conclusie van de monteur was dat de bobines het waren. Hij heeft er twee nieuwe bobines in geplaatst a 300 euro. Toen ik wegreed met mijn auto duurde het ongeveer 10 minuten tot ie weer begon te stotteren en was ik dus met 20 minuten weer terug.
Toen is de EGR-klep schoongemaakt en de bedrading is ingespoten met contactspray. De auto heeft het een week of 5 goed gedaan, tijdens mijn vakantie in Tsjechie. Ik heb 4000 km gereden in 3 weken. Toen ik 2 weken terug was begon het weer, wat mijn monteur tot de conclusie bracht dat het de rotte brandstof van Tango kon zijn. Doch na vele tankbeurten bij de Shell werd het niet beter. Ook niet toen vorige week er een goedje in de benzine is gegaan die de injectoren schoon moet maken.
De lamdasonde is losgekoppeld geweest (en schoongemaakt), probleem bleef. DE EGR-klep of pijp is zo schoon als maar kan.

Nu kreeg ik van iemand die dit probleem twee jaar terug had met een zelfde auto de tip dat het bij hem de gaskleppositiesensor zou kunnen zijn.

Dus ga ik maar weer naar de garage. Jouw cynische ondertoon is dan ook nergens voor nodig oldford, mijn antwoord is dat ik al sinds juni diverse garages vele malen heb bezocht.

nico1974 0

15 jaar

Nijdige opmerking was ook niet op jou gericht, maar op johan56 die onzin staat uit te kramen.

oldford 0
badge

15 jaar

Dat is dan wel knap want jij reageerde voordat Johan dat had gedaan.

Maar ik ben onderhand allergisch voor het woord dealer.
Wat een sensoren zitten er in een aurto zeg tegenwoordig.
Ik heb echt de neiging de auto weg te doen. Ik heb 'm in januari gekocht en moet 'm nog 2 jaar afbetalen, dus het is eigenlijk geen optie, maar met 3 kids kun je niet zonder een betrouwbare auto.

nico1974 0

15 jaar

[quote=nico1974]Dat is dan wel knap want jij reageerde voordat Johan dat had gedaan.[/quote]
Moe aan het worden? Johan56 zijn bericht was om 19:58, het mijne om 20:09. De laatste keer dat ik op een klok keek was 20 uur later dan 19 uur.

Misschien moet je maar eens een andere dealer proberen, want de andere opmerking geldt nog steeds.
Behoorlijke afwijkingen in de signalen van sensoren moeten een ter zake kundig persoon onmiddellijk opvallen.

oldford 0
badge

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Suzuki Wagon R of stel zelf een nieuwe vraag.