ik heb een probleem met mijn suzuki liana,
als ik over een drempel rij, dan hoor ik bij het in en uitveren een bonkend - klapperend geluid.
mijn garage heeft de rubbers van de stabilisator stang al vervangen , en heeft de stabilisatorstang op enkele punten bekleed, omdat deze tegen het plaatwerk zouden kunnen komen. maar tevergeefs,
wat ik wel heb ondervonden is , dat bij nat weer, het geluid minder te horen is na loop van tijd.
maar ik en mijn garage zijn er nog steeds niet uit wat het nu precies kan zijn.
ook heb ik een schokdemper test laten uitvoeren , maar dit waren keurige waarden.
heeft iemand nog suggesties?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
rubbers misschien inspuiten met een of andere silicone-spray?
U schrijft niet of uw auto achter zwaar beladen is door bagage of inzittenden, maar als dit niet zo is kan ik u zeggen dat dit een typisch Suzukikwaaltje is. Doorslaande veren komen eigenlijk bij elk type voor. Er is wel e.e.a. aan te doen, maar ik vind het vreemd dat uw dealer geen passende oplossing weet. Load-a-justers of hulpveren die voor chet trekken van caravans worden gebruikt zijn bij elke fastfitter verkrijgbaar, maar ze zijn behoorlijk aan de prijs. Ook zijn er opppompbare bolvormige plastic hulpveren Autoballans van Tiger Plastics N.V. in Geldrop U zou daar eens kunnen informeren naar de mogelijkheden en de prijzen en de verkoopadressen. tel 040-2809803. Handig en goedkoop zijn de sistema gopren inzetstukken die in een handomdraai tussen de windingen van veren te plaatsen zijn en zo teveel doorzakken voorkomen. Er is geen demontage van de veren nodig. Ze zijn vervaardigd van een elastische polymeer. De fabrikant zegt dat de elasticiteit hoger is dan die van een stalen veer waardoor de elemneten geen nadelige effecten zouden hebben op de veerwerking. Geen nadelige invloed op het veercomfort bij normaal gebruik. Voor inlichtingen kunt u bellen Comeback Caro B.V. tel. 0181-678831
Vee succes Hans
17 jaar
ga naar een zaak als auto style en bestel een set versterkte bump( eind aanslag) rubbers en monteer deze ipv originele
deze zijn vaak iets langer en werken ook iets progressiever
mvg jerry
ik ben van mening dat met versterkte/langere eind aanslag de veerweg aleen maar korter wordt, dus nog eerder een bonk te horen is....
zijn prima dingen voor piet pet , die met giga wielen rijdt die ook nog giga uitsteken en dat daardoor de boel aanloopt.....dan kan het indd helpen om de veerweg te verkorten.....die zal zich niet storen aan bonk geluiden door de de demper niet verder kan, die is allang blij dat ie zijn 8j/19 inch wiel eronder heeft..
mis verstand
eind bumps belemmeren de veerweg niet maar over de lengte vd rubbers wordt de ingaande slag geremd
ditis geen aanslag /rem maar een soort demper die de ingaande slag afremt tot de anslag en voorkomt dat de demper op zn eind slaat
volgens mij bedoelen we beide verschillende dingen..
ik bedoel de kunstof bussen( zijn zelfs op maat af te snijden) die je om de demperstang schuift...wat dus de veerweg begrenst, ging er van uit dat jij die ook bedoelde jerry.
bedoelen de zelfde
alleen jij hebt een begrenzin en ik een eind rem
Als je de schokbrekers demonteert aan de achterzijde en uit elkaar haalt kom je een hard kunstof-stofkap tegen en die maakt nog wel eens lawaai (raakt de schokbreker). Deze moet je ±5cm korter knippen/snijden en dan kan je geluid weg zijn. Ik heb het dus niet over de bumpstops/veerwegbegrenzer.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Suzuki Liana of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar