Hallo,
Voor de cross gebruik ik een swift gti uit 1992.
De carterontluchting zit via een buisje verbonden met de inlaat.
Hierdoor kan de lucht die langs de zuigerveren stroomt via deze buis naar de inlaat stromen en dit werkt als een soort EGR.
Is het mogelijk om deze te verwijderen zonder dat het motormanagement van streek raakt?
Doordat de EGR-werking dan niet meer van toepassing is zal de vrebrandingstemperatuur in de cilinder omhoog gaan en de uitlaatgas-samenstelling wordt dan anders.
Heeft de lambda-sonde hier last van? en geeft deze andere waarden aan het motormanagement door?, waardoor deze van streek raakt en misshien in noodloop raakt? of zorgt voor minder vermogen?
Of heeft het geen zin om deze buis te verwijderen t.b.v. vermogenswinst?
Ik hoor het graag, m.v.g. dennis
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
als je het carter ontluchtings buisje verwijdert zal je
auto stationair heel beroerd gaan lopen , je zal dan de nippel
op het inlaat spruitstuk dicht moeten maken ivm valse lucht.
de uitlaat gassen samenstelling wordt idd anders maar deze wordt
bijgeregeld door het motor management , ik denk dat hij dan wel
een storing doorgeeft en meschien in noodloop gaat.
maar of hier nu vermogens winst te behalen valt !? ik denk van
niet .
suc6 Tinus
Ok bedankt,
ik laat hem er in eerste instantie wel op zitten,
gr. dennis
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Suzuki Swift of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar