Een swift gl uit het geweldige jaar 1992 vertoont kuren. Er is een maandje niet in de auto gereden en nu gaat ie nukken.
Bij het koud starten heeft ie geen problemen, maar na een tijdje te rijden en aardig doortrekken gaat ie stotteren en houd ie in. Ik denk na het lezen van een aantal topics dat het maar een aantal dingen kunnen zijn (correct me if i am wrong)
Brandstoffilter (is inmiddels vervangen nog steeds problemen)
Bougies (hij loopt wel op 4 pitjes)
bougiekabels
verdelerkap
injector vuil?
gaskleppositiesensor of andere apparaat wat eraan vastzit. multi-injector?
hou er rekening mee dat ie iets meer dan een maand niet gereden heeft en stilstond tijdens koud en nat weer. Hij is goed rijdend weggezet terwijl de co waardes te hoog waren.
Hebben jullie een suggestie of zit ik al aardig in de buurt? Overigens is waarschijnlijk de lambda niet helemaal lekker meer want hij is heel stiekem door de keuring gekomen met veel te hoge waardes. Zou de lambda vervangen nog uitmaken?
bedankt alvast voor enige input.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
ik zou de benzinetank eens helemaal leeg rijden,met het nieuwe mengsel van benzine blijkt, volgens shell bij voorbeeld maar 13weken goed,daarnaar kun je eens gaan kijken hoe die dan loopt,
of ik zou daarnaar injectorreiniger uit proberen.succes
Medeforummers,
Brandstoffilter vervangen, zat veel troep in. Goedje in de tank om neerslag te voorkomen en roest. Gelijk even de thermostaat gedaan, Nu rijdt ie weer als een trein. Injectorreiniger kan ook helpen.
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Suzuki Swift of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar