auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Suzuki Swift: Co Waarde

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1000

Bij de APK keuring is geconstateerd dat de Co-waarde niet goed was.
De keuringsmeester zei dit de kat of de lambasonde kon zijn.
Ik ben met dit gegeven naar de dealer geweest om de computer uit te laten lezen, zonder resultaat.

Mijn vraag is wat zou er aan de hand kunnen zijn.

Bij Voorbaat Dank.

Geplaatst door

BasHeeren (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

bas het zou aan de lambda sonde kunnen liggen ;of hij is veroudert waardoor hij niet goed meer werkt of hij is vervuilt.
je kan dus kijken of je hem kan reinigen maar meestal moet je hem vervangen.

groetjes jan.

jan T 155
badge vip badge

18 jaar

Trap hem eerst goed op zijn staart en ga dan nog eens heen te meten met echt een warme motor. Kat gaat zelf niet zo vaak stuk behalve door de roest maar dan lekt hij. En als de lambda sonde niet goed is kun je dat vaak terug zien in je lambda getal dat niet helemaal klopt.


Groejes John

jhessels 0
badge

18 jaar

Bedankt voor de tips.

Ik heb vanmorgen de lambasonde vervangen.
Daarna heb de auto eerst warm gereden en toen gemeten met multimeter op de sensordraad,
die schommelde ongeveer op 0.3V, ik weet niet of deze waarde juist is, zou iemand daar een antwoord op
weten ?

Wat de Co-waarde nu is weet ik nog niet, omdat ik nog niet terug bij garage geweest ben.

Groetjes Bas Heeren

BasHeeren 0

18 jaar

De lambdasonde spanning kun je niet meten met een multimeter dat moet met een scoop. Dan zul je zien dat hij pendelt tussen de 0 en de 1 volt.

jhessels 0
badge

18 jaar

Met een beetje multimeter is een langzaam wisselende lambdasonde uitstekend te meten. Een scoop is mooi, maar een beetje overdreven. Zolang je bij stationair meet is een multimeter voldoende.
Een vast signaal van 0,3 volt is niet goed. Kontroleer of er ergens luchtlekkage is, zowel bij het inlaatspruitstuk, rembekrachtiger, en bij het uitlaatspruitstuk in de buurt van de lambdasonde. Vergeet ook de vacuum slangetjes niet.

oldford 0
badge

18 jaar

Tegenwoordig zijn de gewone multimeters te traag om die wisseling te meten en blijven ze op het gemiddelde staan dus wat je nu meet(0,3 volt) zou best kunnen kloppen.
Zou je er nu een scoop die veel sneller is op zetten dan zie je hem mooi pendelen. Dus voor een goede beoordeling heb je een scoop nodig dus niet overdreven. Zul je thuis vaak niet hebben. Kunnen ze bij de garage zo kunnen doormeten.

jhessels 0
badge

18 jaar

Hallo ...

Sorry dat een reactie van mijn kant een beetje aan de late kant is ( bijna half jaar geleden )
Ik heb de problemen niet meer op kunnen lossen en zodoende met pijn in het hart de auto verkocht.
Nu rijd ik weer een Suzuki namelijk een 1300 Jubilee uit 1999 met ongeveer 50000km op het klokje.

Ik wil iedereen bedanken voor de reacties waar ik toch wat uit geleerd heb.

Groetjes Bas Heeren

BasHeeren 0

17 jaar

bas toch nog mooi dat je wat laat horen toch jammer dat je het probleem niet de wereld uit kreeg.
nog sukses met je nieuwe wagen.

groetjes jan.

jan T 155
badge vip badge

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Suzuki Swift of stel zelf een nieuwe vraag.