auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Suzuki Alto: Dit is echt vaag

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.0

Hallo mede klussers..

De Suzuki Alto van mijn vriendin had wat laswerk aan de dorpels nodig.... Ik ben professioneel lasser dus dat zou een middagje werk worden.. De Salto naar binnen.. Accu eruit.. En een piekvanger tussen de 2 polen.. Het laswerk kon beginnen..
Naar een middagje knippen en plakken, zat het weer keurig dicht. Her en der nog wat rotte stukken eruit gehaald en ook dit weer dicht gebraden..

Accuutje weer aangesloten… en starten…

@#$&&@# helemaal niks.. Motor draait rond.. Maar slaat niet aan..

Nou.. Daar sta je dan… zoek dat maar is uit..

Alle zekeringen vervangen… niks
Heeft ontsteking en een mooie blauwe vonk..
Heeft brandstof tot aan de monopoint injectie huis.. Als ik de aanvoer loskoppel en um start gutst het eruit..
Ik had nog een compleet (lopend) blok van hetzelde type liggen.. Dus injectie huis omgezet.. Inclusief de boordcomputer..
Weerstand gemeten op de steker die naar de monopoint gaat.. Zodra ik um start gaat de meter van 0.00 naar -1
Als ik in het injectiehuis kijk terwijl er iemand start zie ik de monopoint geen brandstof in het huis nevelen..

Zodra ik wat brandstof in het huis giet slaat tie direct aan.. En blijft eventjes lopen.. 2 á 3 sec tot de brandstof op


Iemand enig idee?

Geplaatst door

mrjunior (0)

al 12 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Je hebt nu een weerstandsmeting gedaan, maar komt er ook spanning op de monopint?

Hallo Profunda

Bedankt vooe de reactie..

Ik was dar helemaal vergeten te vermelden.. Ik krijg op het stekkertje ongeveer 4,5 volt..

Mvg

Junior

mrjunior 0

10 jaar

Da's goed.

Hallo Profunda,

Heeft u enige idee in welke hoek ik het moet gaan zoeken?

mrjunior 0

10 jaar

Als ik het zo lees denk ik dat de injector aansturing lees connector het probleem is. Je hebt vonk en brandstof op de leiding maar geen verneveling in het inlaattraject bij het starten.

Volgen mij moet ie een mooi neveltje geven als je het gaspedaal intrapt. Wellicht een draadbreukje of connector die al slecht was maar door het laswerk net de geest gegeven heeft?
Ik zie dat je gasklephuis inclusief injector en computer vervangen hebt dus ik zou het in de aansturing van de injector zoeken. Startblokkering kan misschien ook nog het probleem zijn maar ik weet niet of dit er op zit en of dit in de ECU geregeld is.

Succes Jaap

JaapVeld 0

10 jaar

Hallo Jaapveld..

Ik ga vanmiddag is ff aan de stoei met de aansluitingen.. Ik verwacht niet dat er een startblokkering op zit.. Is de meest simpelste uitvoering.... De sleutel is er 1 die je bij de bouwmarkt of zo kan bij laten maken..

Bedankt voor de reactie..

Van het blok wat ik heb staan heb ik inmiddels de kabelboom verwijderd. Deze ga ik straks in frommelen.. Ben benieuwd..



Inmiddels de kabelboom vervangen (diegene die op het blok zit) voor de zekerheid ook het contactslot vervangen. Maar je raad het al… helemaal niks. Krijgt geen brandstof. Iemand nog een idee????

mrjunior 0

10 jaar

mrjunior,

een bestaand bericht aanpassen heeft geen effect naar de andere forumleden.
Zij krijgen daar namelijk geen bericht van in de vorm van een e-mail...
Beter is het om bij een wijziging een nieuw bericht te plaatsen.

mvg.
Moderator Problemcar

Hans4040 1435
badge vip badge

10 jaar

Hallo allemaal

Inmiddels de kabelboom vervangen (diegene die op het blok zit) voor de zekerheid ook het contactslot vervangen. Maar je raad het al… helemaal niks. Krijgt geen brandstof. Iemand nog een idee????

mrjunior 0

10 jaar

Ik moet eerlijk zeggen dat je vrij rigoreus een hele berg onderdelen aan het uitwisselen bent, dan is het overzicht snel weg.
Goed meten en controleren is makkelijker en duidelijker als meerdere delen tegelijk vervangen, dan weet je uiteindelijk nog niet welk onderdeel je kan bewaren en welk onderdeel je weg moet gooien.
Even op een rijtje, je hebt vonk, je hebt compressie, als je de brandstofslang afkoppelt komt er ook brandstof tijdens het starten en je hebt signal op de aansluiting van de monopoint injector maar er komt geen brandstof in de inlaat terecht.

Ik zou haast denken aan vervuiling in de brandstof door vuil in de tank, (roest) of bezinksel dat vrijwel meteen zorgt dat de injector verstopt gaat zitten.
Wat ook een mogelijkheid is , is dat de brandstofdruk te laag is door een defect in de brandstofpomp of een vervuild benzinefilter.
Wat de nominale druk moet zijn weet ik niet, maar filter wisselen en pomp controleren kan geen kwaad.

Hallo Profunda..

De "oude! kabelboom aan het blok had 2 slechte connectors.. Die vd injecteur en de hoofdaansluiting. Dacht voor de zekerheid die vervangen. En omdat op de monopoint totaal geen verneveling plaatsvindt, dacht ik vervangen voor diegene die de week ervoor nog gelopen heeft. Het rigoureus vervangen is nu wel even voorbij. De brandstof filter is een maand geleden vervangen, de oude gaf vrijwel geen vervuilde brandstof. Ik ga morgen de tank eronder uit halen en die eens nader bekijken. Ik neem aan dat je de brandstof pomp niet van buitenaf kan benaderen. Zoals bijv bij een golf onder de achterbank. Heeft dit type ergens brandstof relais zitten? Misschien dat er een kapotte ergens tussen zit? Toch raar, na het lassen dit probleem ondanks alle voorzorgsmaatregelen. Bedankt voor de reacties en het meedenken, ik waardeer dit zeker. Groet

mrjunior 0

10 jaar

als je brandstof krijgt tijdens het starten is je pomprelais zeker niet defect.
Je hoeft niet heel de tank te demonteren, je kan ook wat benzine in een glazen potje opvangen uit de benzineslang bij je monopoint injectie en kijken of er vervuiling bij zit.

Hallo

In de tank zat wat bezinksel.. Op het filterje in de tank zat wat vuil.. Alles schoon gemaakt.. Vers sap erin.. Starten..

Niks.. @$%#@

Ik geef het even op.. Zou niet weten wat nu nog te doen..
Er moet met het lassen iets goed fout zijn gegaan.. wat ik echt niet begrijp.. Heb inmiddels aan honderden auto' s gelast nog nooit 1 enkel probleem.. Altijd alle voorzorgsmaatregelen genomen.. Net zo als bij deze..


In ieder geval bedankt voor het meedenken.. En de antwoorden..

Mocht iemand nog iets weten..

Gr

Junior

mrjunior 0

10 jaar

[quote=mrjunior]Ik geef het even op.. Zou niet weten wat nu nog te doen..
Er moet met het lassen iets goed fout zijn gegaan.. wat ik echt niet begrijp.. Heb inmiddels aan honderden auto' s gelast nog nooit 1 enkel probleem.. Altijd alle voorzorgsmaatregelen genomen.. Net zo als bij deze..[/quote]
Ga eens rustig zitten denken heb je misschien ergens een leiding geraakt? Je was dorpels aan het lassen. Per abuis misschien een klem op een slang gezet en daar door dicht geknepen? kabelboom geschroeid? ligt bij een Alto volgens mijn aan de binnenkant langs de dorpel.

Zo als, je nu aan geeft is er iets fout gegaan tijdens het lassen. Je krijgt benzine en vonk, dus lopen, maar misschien is de druk te laag door een afgeknelde slang of leiding. Ga eens rustig de omgeving van je lasplekken bekijken.

Highway 745
badge

10 jaar

Hallo allemaal..

Hij doet het weer… ik heb geen idee wat er nou was.. Zat in de salto na te denken hoe of wat.. Draai de sleutel om.. En slaat direct aan…

Ronduit vaag..

Iedereen bedankt!!

Gr
Junior

mrjunior 0

10 jaar

Ik denk dat het toch gewoon vuil is geweest.
Maar goed dat hij uit zichzelf genezen is :-)

Bij een Italiaan heb ik voldoende wonderbaarlijke genezingen gehad maar bij een japanner nog nooit.

Zo zie je maar weer het is toch niet altijd exacte wetenschap. Mooi dat ie weer loopt.

Gr Jaap

JaapVeld 0

10 jaar

Dat is apart... ik krijg meestal alleen maar koppijn van Italiaanse auto's.....

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Suzuki Alto of stel zelf een nieuwe vraag.