handremkabels zitten vast.
hoe kan ik het best de kabels van de achterwielen losmaken ?
moet de remtrommel worden verwijderd?
zo ja gaat dit met een poelietrekker?
mvg
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Iremha,
De remtrommels moeten eraf.
Soms kun je ze zo van de astap afnemen. Lukt dit niet sla met een (kunstof) hamer flink op de zijkanten van de remtrommel.
Blijven ze vastzitten, zul je ze moeten lostrekken ev. met een slagtrekker.
Heb je die niet, maak die van een stuk plaatijzer (ong. 5mm dik en 30 breed en 500mm lang), waarin je twee 12 mm gaten boort (h.o.h. ong. 113mm).
Dit stuk plaatijzer buig je over twee wielbouten en de astap. Vastzetten met twee wielbouten is vaak niet nodig.
Als de tweede wielmoer erop draait komt de trommel vaak al een stukje los.
Nog een tip.
Vaak zit het handremmechanisme in de remtrommel gewoon vast.
Alles demonteren, schoonmaken en ligt smeren met hittebestendig vet.
Als de binnenkabel vastzit kun je deze in de remtrommel niet een stukje op en neer bewegen.
Suc6.
Ik heb laatst de remtrommel van mijn Alto er af gehad en heb er foto`s van gemaakt.
De foto`s staan op deze site. http://www.suzukialtoclub.nl/forum/viewt...
Altijd makkelijk zodat je weet hoe het eruit ziet.
17 jaar
dank voor de snelle reactie en deze technische uitleg
begrijp ik dat de trommel van de astap schuift en de wiellagers op zijn plaats blijven ?
het monteren is dan slechts de moer aandraaien en weer borgen en heb je geen gedoe met lagerspeling ?
groeten
rien
[quote=twiede]Iremha,
De remtrommels moeten eraf.
Soms kun je ze zo van de astap afnemen. Lukt dit niet sla met een (kunstof) hamer flink op de zijkanten van de remtrommel.
Blijven ze vastzitten, zul je ze moeten lostrekken ev. met een slagtrekker.
Heb je die niet, maak die van een stuk plaatijzer (ong. 5mm dik en 30 breed en 500mm lang), waarin je twee 12 mm gaten boort (h.o.h. ong. 113mm).
Dit stuk plaatijzer buig je over twee wielbouten en de astap. Vastzetten met twee wielbouten is vaak niet nodig.
Als de tweede wielmoer erop draait komt de trommel vaak al een stukje los.
Nog een tip.
Vaak zit het handremmechanisme in de remtrommel gewoon vast.
Alles demonteren, schoonmaken en ligt smeren met hittebestendig vet.
Als de binnenkabel vastzit kun je deze in de remtrommel niet een stukje op en neer bewegen.
Suc6.[/quote]
17 jaar
ook dank voor de uitleg
als ik deze foto's bekijk veronderstel ik dat de lagers in de trommel blijven zitten
het zijn vermoedelijk cilindrische kogellager, mijn vrees was dat ik bij het monteren lagers moest afstellen.
groeten
rien.
[quote=Altocoureur]Ik heb laatst de remtrommel van mijn Alto er af gehad en heb er foto`s van gemaakt.
De foto`s staan op deze site. http://www.suzukialtoclub.nl/forum/viewt...
Altijd makkelijk zodat je weet hoe het eruit ziet.[/quote]
17 jaar
Nee, je hoeft geen lagers af te stellen.
De moer gewoon weer aandraaien en borgen met een nieuwe splitpen.
17 jaar
Hoe vast is vast ??
Er zitten dus geen kegellagers in ?? >> cilindrisch lager ??
Welk moment vastzetten ??????
Gr. Wim
17 jaar
Wim,
Als de achterwiellagers in orde zijn, geen overmatige speling of brommend geluid, en het wiel draait soepel rond, markeer dan de stand van de
bout met een dikke viltstift of krijt. Je kunt de bout dan weer op stand terugzetten.
Bij de SWIFT vind je cilindrische kogellagers die met 10 kgm vastgezet worden. Is behoorlijk stevig.
Maar de borging gaat via een stuikmoer.
Groeten, RON
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Suzuki Alto of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar