ik ben in een garage geweest en die hebben hem via mijn radiatuer onder druk gezet.
hij blijft opdruk geen lekkage zeggen ze daar.
maar moet elke 100km water bij vullen.wie kan mij advies geven wat het dan kan zijn.
bedank alvast. RENE HOEK.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
ik zou een koppakking test laten uitvoeren om tezien of er uitlaat gas in zit is dat zo dan wet je dat dat de oorzaak is.
groetjes jan.
laat dedop eens controleren
of zet er gewoon een nieuwe op
je zal niet de 1e zijn met een slechte dop waardoor je kv verliest
ik heb de koppanking laten maken heb alles laten vervangen. maar hij verlies nog steedts water wat kan dat zijn . rene hoek.
14 jaar
Of er is een lek - mogelijk via een gammele afsluitdop - of de koppakking is weer defect.
Het is er mooi weer voor in de sneeuw zie je alles. Zijn er sporen van koelvloeistof na een nachtje parkeren boven de verse sneeuw?
Rookt de auto overmatig - ook na een kilometer of 20?
de dop is nieuw bij radiateur geleverd maar kan hem alsnog vernieuwen .er leg geen koelvloestof onder de auto. maar bij
stilstaan en met weg rijden redelijk rook
14 jaar
Ook nog roken uit de uitlaat na 20 kilometer? Ben ik bang voor je koppakking. Is de kop toen gevlakt (als is het maar schoon gevlakt)?
Is het blok gecontroleerd dat dat niet een fractie krom was?
hij rookt niet na 20 km. kop is gevakt alle pakkingen zijn vernieuwd
14 jaar
Gewoon over nieuw beginnen. Koelsysteem afpersen en met een co-snuffelaar kijken of de koppakking nog heel is.
Kijk ook even voor onder de matten. Is het daar soms nat? Dan kan de kachel-radiateur lek zijn.
zie deze post.....
http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i...
14 jaar
Zit een scheur in de cilinderkop, koppakkinng komt nooit voor.
14 jaar
Dat durf ik niet hardop te zeggen.... Ik weet wel dat ik bij Suzuki niet snel een originele koppakking kon krijgen. Zelfs het europees onderdelen magazijn had die niet liggen. Bij een goede automaterialenzaak duurde het twee dagen. Het eerste blok wat in de auto zat, had aan de achterzijde een scheur die ze hadden proberen dicht te lassen. De oorzaak was dat bij een eerder revisie van de kop, waarschijnlijk de boutgaten van de cilinder voor de kopbouten niet goed hadden uitgeblazen. Door het vastzetten van de kop, was er dus spanning op de gaten, met het gevolg een scheur, en dus ook koelvloeistof verlies. Dit heb ik pas kunnen traceren nadat ik het gehele blok had voorzien van talkpoeder. op de plaats waar de talkpoeder verdwenen was moet het lek zitten. Een nieuwe poging een las te leggen had geen goed resultaat, dus gekozen voor ruil/sloop blok. na bijna een jaar weer koelvloeistof verlies. en toen uitgekomen bij de hierboven beschreven scheur aan de bovenzijde in de kop. dus tussen de koelvloeistof kanalen en de ruimte net onder de nokkenas.
14 jaar
Ja ik werk al ruim 5 jaar bij een Suzuki dealer en ik heb nog nooit een koppakking gedaan van een Baleno er zit altijd een scheur in de kop en is snel te controleren door de klepdeksel eraf te halen, en dan zie je meestal een plasje koelvloeistof onder de nokkenas. Ik heb eventueel een kompleet 1.6 motorblok leggen met 192000 km en heeft net een nieuw distributieriem.
grz
14 jaar
Hallo
Wij hebben ook een suzuki baleno gehad uit hetzelfde bouwjaar die maar zo koelvloeistof verloor.
Naar de garage gegaan en bleek dat er een scheur in het motorblok zat net onder de kop.
Bekijk het hele bovenblok goed ook onder het inlaatspruitstuk.
gr.
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Suzuki Baleno of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar