De swift van mijn vriendin houdt in/hikt met optrekken vanuit stilstand. of wanneer in lage toeren gereden wordt tot zo'n 2000rpm. Als je dan een klein beetje gasgeeft, hikt ie even en gaat daarna schokkend verder.
Ook met het overschakelen van b.v. 2 naar 3 voel je dat ie heel even "hikt".
met volgas doortrekken in de toeren of rijden op de snelweg is er geen enkel probleem.
ik zie dat er ooit een weerstandje parallel over de koelvl. sensor is geplaatst, is dit een officiele Suzuki modificatie?
ik zit te denken aan de gaskleppositiesensor? hoe kan deze afgesteld/doorgemeten worden?
de auto loopt gem. 1:17, dus de verbranding zou in orde moeten zijn.
bougies, verdelerkap/rotor, luchtfilter zijn vervangen. bougiekabels lijken nog in orde te zijn. km stand is 108.000
alle tips zijn welkom!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ik heb hetzelfde met mijn Baleno gehad. Hij werd te arm aangestuurd doordat de koelvloeistoftemp.sensor verkeerde waarden begon door te geven en dan gaat ie in de lagere toerentallen hikken/inhouden.
Dit was met uitlezen niet te vinden omdat de waarden nog wel binnen de marge zaten maar na vervanging liep ie weer vloeiend.
Groet,
Johan.
Natuurlijk is verbruik sterk afhankelijk van rijstijl en rijomstandigheden, maar 1:17 vindt ik voor deze auto wel errrrug zuinig.
Daarom zou Johan wel eens gelijk kunnen hebben.
Een motor die een te arm mengsel krijgt loopt niet lekker meer, en dat is meestal in de lagere toerentallen het beste merkbaar.
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Suzuki Swift of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar