Hi,
Ik heb hier een vitara staan die houdt in het lijkt alsof hij te weinig benzine krijgt.
ik vermoed dat er iets is met de vacuumslangen of die klepjes die er tussen zitten.
carberateur is zuiver gemaakt dus vuil is niet het probleem.
heeft iemand fotos of een schema hoe dit vacuum systeem werkt?
alle hulp is welkom want ik begin er een beetje grijze haren van te krijgen.
Gr jeroen
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
al je wagen een registercarburator heeft , ( 1 grote en 1 kleine gasklep ) , kan het zijn dat de 2e trap te vroeg wordt bediend . De vacuumdoos die deze bediening verzorgt ( ergens op de zijkant van de carburator ), blijft dan openstaan , maar deze storing komt bijna niet voor . Het is meestal dat de vacuumdoos NIET wordt bediend en dat de 2e trap helemaal niet open gaat . Ga nu niet in de carburator kijken als je gas geeft he , het is de eerste niet die een terugslag als gevolg van te arm mengsel in zijn gezicht krijgt ! Maak je luchtfilter los zodat je goed kan zien hoe de gasstang zich beweegt , vervolgens start je de motor en houd je deze via de gas op een toerental waar bij gewillig begint te draaien ( max koppel , ong 3000 rpm) , bij het openen van de gasklep moet de motor geleidelijk aan de vacuumdoos openzuigen en moet de vergrendelstang de 2e gasklep ontgrendelen ; druk dan de gas verder open en kijk of de 2e gasklep opengaat .
succes
Bart Lippens
Weet je zeker dat de ontsteking 100% is? Een of meerdere slechte bougiekabels zou je op het verkeerde been kunnen zetten.
bedankt voor jullie reacties
het is inmiddels opgelost er zat een heel klein scheurtje in het membraam van acceleratiepompje dus die gaf wel benzine bij vollast maar niet genoeg.
Gr Jeroen
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Suzuki Vitara of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar