Een vriend van mij heeft een suzuki vitara, 1600 cc, 55 kW, carburateur, JLX uitvoering.
Een tijd terug is de koppeling vervangen en daarna ging de koppeling heel zwaar.
Zo zwaar zelf dat de kabel zoveel druk op het schutbord geeft dat het schutbord al 2 keer is gescheurd.
Kabel vervangen, schutbord goed gelast, maar het probleem bleef en het ontkoppelen gaat zeer moeilijk tot niet.
Nu hebben we de bak eronder vandaan gehaald en het schijnt dat er 2 type's koppeling zijn.
Nu zit er een 200 mm in.
We dachten eerst dat de koppelingsvork krom was, maar het verschil is miniem.
Heeft er iemand ervaring met dit type auto en koppeling? En wat zou een oplossing voor dit probleem kunnen zijn?
Alvast bedankt voor de evt. reacties!
Groeten,
Cees
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
We hebben de oplossing gevonden.
Door waarschijnlijk een productiefout kwam de koppeling niet goed door het dode punt heen.
Er is 0.75 mm van het vliegwiel afgedraaid en nu is alles weer in orde.
De auto heeft precies een week stil gestaan, maar daarna bleek de waterpomp lek.
Deze hebben we nu ook vervangen, ook zo'n lekker klusje.
Groeten,
Cees
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Suzuki Vitara of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar