close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Suzuki Swift: Kleppen stellen Suzuki Swift GS

Bouwjaar: 1990, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1300

Ik wil zelf de kleppen van me suzuki gaan stellen, dit omdat er een tik vanuit het kleppen deksel komt

nu vraag ik me af wat de maten zijn waarin de kleppen gesteld moeten worden.

ook vraag ik me het volgende af
ME koppelings platen zijn versleten maar de drukgroep + lager zien er nog goed uit , alleen in de plaatjes waar het lager in loopt zit een gleuf , moet ik dan de hele drukgroep + platen vervangen , of kan ik ook alleennieuwe platen erin zetten

GRoet Colin

Geplaatst door

ColinSwiftGS (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

[quote=ColinSwiftGS]Ik wil zelf de kleppen van me suzuki gaan stellen, dit omdat er een tik vanuit het kleppen deksel komt

nu vraag ik me af wat de maten zijn waarin de kleppen gesteld moeten worden.

ook vraag ik me het volgende af
ME koppelings platen zijn versleten maar de drukgroep + lager zien er nog goed uit , alleen in de plaatjes waar het lager in loopt zit een gleuf , moet ik dan de hele drukgroep + platen vervangen , of kan ik ook alleennieuwe platen erin zetten

GRoet Colin[/quote]
Hoi,

Ik heb zelf ook een Swift 1.3GS en mijn klepspeling moet met warme motor: Inlaat 0.25 en Uitlaat 0.30 zijn.

En over je koppeling... Ik zou meteen alles vervangen (zoals ik altijd heb gedaan), want je haalt zo'n bak maar eens in de zoveel jaren open. Stel je doet het niet en je lager gaat naar de klote!!!? Dan moet je weer alles open halen en vernieuwen. Je kan beter voor die paar tientjes meer meteen alles vervangen.

Succes.

Koud 0.15 inlaat
0.20 uitlaat
warm 0.25 inlaat
0.30 uitlaat
Van de koppeling inderdaad alles gaan vervangen. Die gleuf is dus slijtage van het lager op de drukgroep. Die plaatjes oftewel vingers genoemd knappen wel eens af op die plekken.
John

jhessels 0
badge

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Suzuki Swift of stel zelf een nieuwe vraag.