Suzuki Samurai: loopt op drie cylinders

Bouwjaar: 1989, Brandstof: Benzine, Motorcode: 4 cylinder

Motor blijft op drie cylinders lopen, ook nadat alle bougies, kabels en verdeelkap zijn vernieuwd.
Bij los halen van bougie kabel van de tweede cylinder geen toerenval. Dus hier iets aan de hand.
Bij verwisselen van de bougies blijft cylinder 2 niet meedoen.
Compressie van alle cylinders is hoog en gelijk.
Wat kan hier aan de hand zijn

fvands

Geplaatst door fvands (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Suzuki Samurai? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

12 Reacties

Ralf_Jensen (0) PRO, 13 jaar geleden

Heb je de compressie gemeten dan? Wat was hier de uitkomst?

Graag even vermelden.

Ralf

fvands (0), 13 jaar geleden

Met mijn meter was dat 12,4; 12,2; 12,0; 12,0

Foeke

Ralf_Jensen (0) PRO, 13 jaar geleden

Controleer ook de kabel van de tweede cilinder/ verdeelkap ter plaatse van de tweede kabel. Verwissel eventueel de kabel van de tweede cilinder met een goede kabel.

Is de injector goed? (indien aanwezig).

S6

fvands (0), 13 jaar geleden

Bougie heb ik er uit gehaald en die geeft vonk.
Ook bougie gewisseld met cylinder 1. Cylinder 2 blijft niet mee doen.
Ik zal de kabel eens wisselen met een andere cylinder.
Injectors kent mijn Samurai niet.

Foeke

Ralf_Jensen (0) PRO, 13 jaar geleden

Goed, ik ben benieuwd.
Dus een Samurai met carburateur! Oké.

S6

harnak (0), 13 jaar geleden

geen lekkage inlaatspruitstuk??

fvands (0), 13 jaar geleden

Ik ben bang dat er iets mis is met de klep van de 2 e cylinder.
Zal daar morgen is naar kijken.
Motor maakt een kloppend geluid.
Het is in ieder geval niet anders geworden na het wisselen van de kabels.
Foeke

fvands (0), 13 jaar geleden

Lekkage inlaatspruitstuk heb ik ook aan gedacht zal daar ook naar kijken
Foeke

fvands (0), 13 jaar geleden

Wat hoor je als een klep vast zit of gebroken is?
Foeke

Ralf_Jensen (0) PRO, 13 jaar geleden

Als je een defecte klep hebt, heb je geen compressie zoals jij hebt gemeten.
Dus hier zou ik aan voorbij gaan.

fvands (0), 13 jaar geleden

Wat blijkt nu het geval?
Een slangetje onder de carburator is verdroogd en daarom afgescheurd!
Vernieuwd en loopt nu weer als een zonnetje.

Bedankt voor de sugesties en tot de volgende keer.

Foeke

fvands (0), 13 jaar geleden

Overigens de opmerking "lekkage inlaatspruitstuk" zat heel dicht in de buurt!!!!!

Foeke

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Suzuki Samurai of stel zelf een nieuwe vraag.