close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Suzuki Samurai: Samurai mist bij laag toerental een poot

Bouwjaar: 1988, Brandstof: Benzine, Motorcode: G13a

Hallo,

Bij laag toerental werkt de 2de cilinder niet mee. Bij het loshalen van de bougiekabel is er bij laag toerental bijna geen toerenval waar te nemen, de andere cilinders wel. Als het toerental wordt verhoogd is er een aanmerkelijk verschil met of zonder bougiekabel. Alle bougies zijn zwart behalve die van de 2de cilinder (draait te rijk, weber carb). Vonk is aanwezig, compressie is goed op alle cilinders (13 bar), geen lek bij inlaatspruitstuk. Heb de bougies vervangen zonder resultaat. Wat kan dit zijn?

Geplaatst door

Martin Akema (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Klepspeling van de betreffende cilinder al gecontroleerd?



vr.gr. Theo

Had ik nog niet vermeldt maar alle kleppen staan goed.

Martin Akema 0

14 jaar

zit op het spruitstuk bij betreffende cilinder niet toevalllig de egr klep,dit duid op inlaatlucht lekkage

Klopt, maar daar heb ik al eerder gedonder mee gehad en die heb ik afgesloten. Ben het hele inlaatspruitstuk langs geweest met remreiniger ook de erg klep maar daar reageert de motor niet op dus alles is dicht naar mijn idee.

Martin Akema 0

14 jaar

weet je zeker dat de egr klep nog afgesloten is

Heb 'm "afgedopt" en met remreiniger erop veranderd het toerental niet.

Martin Akema 0

14 jaar

hoe heb jij hem afgedopt ??eraf gepakt en pakking eronder gelegd,is die pakking niet verbrand ,een egr moet je aan de onderkant afdoppen alleen het slangetje of stekker eraf pakken is niet de oplossing,vaak gehad dat een egr voet niet zo mooi vlak meer was en dat hij dan toch door de pakking valse lucht binnenkreeg

heb je al eens geprobeerd om elk vacuum slangetje wat op je spruitstuk zit dicht te knijpen ,hij pakt ergens lucht

Eén punt voor Robby. Was inderdaad een vacuumslangetje met een minimaal klein scheurtje maar niet in de buurt van het inlaatspruitstuk dus had de remreiniger geen kans om opgezogen te worden. Probleem opgelost. Bedankt allen voor het meedenken!!

Martin Akema 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Suzuki Samurai of stel zelf een nieuwe vraag.