close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Suzuki Samurai: bladveren samurai

Bouwjaar: 1991, Brandstof: Benzine

zijn de maten van de bladveren van een samurai en een sj413 gelijk
en geldt dit eventueel ook voor een santana (spaanse sammie) ?

heb mijn bladveren doormidden en kan wat ruilen maar heb zelf samurai en de andere is een 410 of een 413 moet ik om liegen.

Geplaatst door

jerommeke205 (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

voor zover ik weet zijn de bladveren qua lengte en pakket hetzelfde , dus sj410 + sj413 + samurai zijn gelijk ,
alleen de assen van een samurai zijn iets breder dan die van de SJ serie, maar dat is niet van belang bij de lengte van het verenpakket.
heb je ze voor of achter gebroken?
als ik jou was zou ik ze links en rechts vervangen omdat je anders grote kans hebt dat de auto scheef komt te staan ,
doordat het ene verenpakket soepeler of stugger kan zijn dan het andere .
ook beter om meteen de ronde rubber blokken/ bussen (bushings) te vernieuwen omdat deze nogal eens speling kunnen hebben
en het zaakje moet toch los nu.


suc6 Limbra

limbra 1540
vip badge

14 jaar

heb inmiddels via ebay nieuwe bladveren binnen gekregen.

aangezien ik al een keer de bushings vervangen had door polyurethaan bushings is het zaakje redelijk snel los te krijgen althans de bevestigingsbouten van de veren zelf.
de beugels van het verenpakket is ff afwachten alhoewel het me aan de voorkant niet tegenviel. (voor heb blad erbij gezet ivm plaatsen lier en dergelijke). Maar al met al denk ik dat het me wel dik mee zal vallen.
overigens is het bij mij wel zo dat als er aan 1 kant iets kapot gaat dan doe ik de andere kant ook.

schokdempers achter waren ook al vervangen dus uiteindelijk komt alles goed.

en zolang het zaken zijn die je redelijk makkelijk zelf kunt doen ben je nog mooi bezig ook en leer je er weer van voor een volghende keer.

jerommeke205 0

14 jaar

als het zaakje kort geleden al los is geweest zal het idd makkelijker zijn om het los te krijgen , klussen aan een SJ of Samurai is leuk om te doen
De meeste dingen zijn makkelijk zelf te doen , ook omdat het geen gecompliceerde auto`s zijn .
ik heb zelf jaren geleden een SJ413 long body helemaal gerestaureerd , verhoogd en omgebouwd tot een 6 persoons uitvoering ,incl. RDW goedkeuring, was leuke klus.
sucses met het vervangen van de veren pakketten.

gr. Limbra

limbra 1540
vip badge

14 jaar

gisteren verenpakket achterzijde vervangen. het was even vechten aan 1 kant de andere kant ging soepel (al doende leert men). nadat ik een kant gedaan had toch ff kijken naar het verschil en dat kwam uit op 8 cm tov de andere nog niet gedane zijde. en dat met een origineel pakket. ze zullen nog wel wat zakken maar dat zien we dan wel.
overigens viel het nu pas op dat de vorige eigenaar oid een blad verwijderd had van de achterste bladveren vandaar ook dat ze offcamber stonden.
nu nog ff sparen voor de voorzijde staat het geheel weer recht want dat is nu duidelijk niet het geval.
helaas wordt voor ander verhaal omdat daar dan ook meteen de schokdempers mee vervangen moeten worden.

jerommeke205 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Suzuki Samurai of stel zelf een nieuwe vraag.