Suzuki Swift 2000: Loshangend draadje & Hoge toeren bij starten

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.0

Hai allen,

Twee vragen!

Mijn Suzuki Swift uit 2000 doet de laatste tijd iets vreemds. Wanneer ik de motor start en verder nog niks doe dat zit hij uit zichzelf al in een vrij hoog toerenaantal, zo tegen de 2000 RPM aan. Wanneer ik ga rijden loopt dit rustig aan weer terug (als ik het gaspedaal loslaat uiteraard). Weet iemand hoe dit kan? Of dit gevaarlijk is? En of er iets aan gedaan moet worden?

Tweede vraag betreft iets wat ik onder de motorkap ben tegengekomen. Als ik voor mijn auto sta zie ik rechtsbovenin (achter het zwarte rondje op de foto) een 'snoertje' en een soort ingangetje die los van elkaar bungelen. Het ziet eruit alsof ze in elkaar passen en horen, maar ze zitten los. Ik zal twee foto's toevoegen. Weet iemand waar deze draadjes voor zijn en of ik ze uit elkaar zou moeten laten of eens moet proberen te contacten?

Mocht iemand een idee hebben, ik hoor het graag!!

Groetjes,
Evelien

Eveliens

Geplaatst door Eveliens (0) , lid sinds 10 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Suzuki Swift? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

1 Reactie

limbra (555), 10 jaar geleden

Wat betreft het verhoogde toerental bij koude motor , dit is normaal in de kouder wordende periode van het jaar ,
Dat is de choke functie omdat een auto met koude motor een rijker mengsel (lees: meer brandstof - minder zuurstof) nodig heeft.
Alhoewel 2000 toeren wel ietsjes aan de hoge kant is , maar dat is vaker zo bij suzuki, kwaad kan het zeker niet.
Je zult merken dat als de motor op temperatuur komt het toerental geleidelijk aan weer normaal wordt.

Wat betreft het losse stekkertje heb ik (voor zo ver ik het kan zien) het vermoeden dat deze van het remvloeistof reservoir is (het zwarte rondje op de foto) .
waar zit het "ingangetje" ergens , want dat zie ik op de foto niet .

* Wat wel vreemd is , dat het lijkt of jouw auto 2 bobine`s heeft (als ik het goed zie) ,
waarvan er 1 aangesloten is en de andere met tyraps vast zit zonder dat deze aangesloten is , reserve bobine misschien ?
* dit maakt niets uit hoor , maar het viel mij op .

succes.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Suzuki Swift of stel zelf een nieuwe vraag.