Vandaag de accu vervangen van mijn Suzuki grand vitara automaat 2.7 liter V6 uit 2007. Het vervangen was uiteraard een fluitje van een cent, maar kort hierna begon er een probleem. Starten gaat geweldig goed. Ook tijdens het rijden geen problemen. Echter schakelen van D naar P of van D naar R slaat hij af. Auto heeft hier nog nooit geen problemen mee gehad. Wat kan ik doen om dit op te lossen. Radio, airco en verlichting werken naar behoren. Auto start ook goed na het afslaan.
Woonachtig op Sint Maarten nederlandse Antillen, waardoor professionele hulp moelijk te vinden is. Hoop dat iemand mij verder kan helpen.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ik vermoed dat de gasklep opnieuw ingeleerd moet worden omdat de accu los geweest is.
primera p11 hartelijk dank voor je antwoord. Kun je me vertellen of dit zelf te doen is of ik op zoek moet gaan naar een specialist op een eiland zonder specialisatie? ;-)
11 jaar
Wat je nog kunt proberen is de auto op contact zetten,niet starten.
Een paar minuten zo laten staan,dan starten en 10 minuten stationnair laten draaien,geen verbruikers aan zoals airco,verlichting en dergelijke.
Dan afzetten,starten en gaan rijden,kijk of het dan weg is.
Op deze manier wil de gasklep zichzelf nog weleens justeren.
11 jaar
IK zou ook de gasklep eerst goed schoonmaken. Dit was een oplossing bij Mitsubishi.
Ik ga het straks gelijk proberen. Alvast hartelijk dank voor de aangedragen ideeen. primera p11 v.w.b. het uitzetten van de verbruikers.... american spec dus verlichting kan niet uit. Hoe kan ik het gasklephuis het beste schoonmaken?
11 jaar
Waarom iets schoon gaan maken wat voor de accu wissel gewoon goed was?.
En ook na het schoonmaken moet tie ingeleerd worden.
11 jaar
Helaas beide opties geprobeerd echter zonder resultaat.
11 jaar
Volgens wat ik gevonden heb, moet de A/T terug aangeleerd worden via de Suzuki Tech2 scan:
Do not disconnect couplers from TCM, battery cable from battery, TCM ground wire harness from engine or main fuse before checking the diagnostic information (DTC, freeze frame data, etc.) stored in TCM memory. Such disconnection will clear memorized information in TCM memory.
Diagnostic information stored in TCM memory can be cleared as well as checked by using SUZUKI scan tool or OBD-II generic scan tool. Before using scan tool, read its Operators (Instruction) Manual carefully to have good understanding as to what functions are available and how to use it.
It is indistinguishable which module turns on MIL because not only ECM but also TCM turns on MIL. Therefore, check both ECM and TCM for DTC when MIL lights on.
When checking TCM for DTC, keep in mind that DTC is displayed on the scan tool as follows depending on the scan tool used.
SUZUKI scan tool displays DTC detected by TCM.
OBD-II generic scan tool displays DTC detected by each of ECM and TCM simultaneously.
When replacing TCM with used one, all learned controls which are stored in TCM memory should be erased after the replacement referring to Learning Control Initialization. Neglecting this initialization may cause excessive shift shock.
1)Connect scan tool to DLC (1) with ignition switch OFF.
2)Start engine and shift selector lever to P range.
3)Select Misc Test mode on scan tool.
4)Perform AT learned initialize on scan tool.
ix 55,dan moet je die wel hebben.
Dat is nou net het probleem,is op Sint Maarten even niet voor handen of geen Suzuki dealer op het eiland.
11 jaar
Mensen allereerst hartelijk dank voor de goedbedoelde adviezen. Helaas zonder proffessionele methoden niet op te lossen. Vandaag is de auto op bezoek geweest bij de firma Vlaun. Gasklephuis schoongemaakt en een computer reset. Alles werkt weer naar behoren. Schadepost van 80 usd of te wel 60 euro.
11 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Suzuki Vitara of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar