close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Suzuki Baleno: Oliedruklampje gaat branden bij stationair lopen???

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6 16V

Als ik de motor flink warm heb gereden,na ruim 100 km of meer,dan gaat bij stationar lopen het oliedruklampje lichtjes branden.De motor loopt dan langzamer dan normaal,iets van 800 toeren.Geef ik een klein beetje gas bij gaat hij gelijk uit.Bij normaal dagelijks gebruik,dan rijdt ik niet meer dan 20 a 25 km is er niets aan de hand.Nog nooit een lampje zien branden.Ik heb ondertussen de olie laten vervangen,nieuw oliefilter en een nieuwe sensor voor de oliedruk ,maar geen verschil.
iemand enig idee?En kan dit kwaad?

Geplaatst door

Balenosport (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Ik heb dit probleem zelf eens aan de hand gehad bij een VW polo toen ik er een ruildynamo had ingezet.
Misschien dat dit het is?
Het kan mijns inzien geen kwaad.

Groet,

Ruud

Schot 0

18 jaar

Of het kwaad kan weet je pas als je de waardes weet van de oliedruk,niet mee door blijven rijden eerst eens de oliedruk(laten) meten.

Hans

Hans4037 0
badge

18 jaar

En die oliedruk meten,kan ik dat zelf?
of moet ik dat bij de garage laten doen (wat uiteraard weer kosten met zich meebrengt):)

Balenosport 0

18 jaar

Als je het gereedschap niet hebt om oliedruk mee te meten zal je het bij een garage moeten laten doen.
Daar moet je voor uiteraard voor betalen ,maar dan heb je wel zekerheid over de oliedruk.
Zoals nu door blijven rijden kan het je een motor kosten dus wat is wijsheid in deze.......

Hans

Hans4037 0
badge

18 jaar

Dag Balenosport, ikzelf heb dit verschijnsel vroeger, heel lang geleden ook eens voor gehad! Maar door de oliefilter te vervangen was dit opgelost. In uw oliefilter zit een bypas, dat is een metalen bolletje waar een veer achterzit en dit bolletje sluit een klein kanaaltje af. Door de oliepomp in uw carter sneller te laten draaien verhoogd de druk op het metalen bolletje en ontsluit dit op die manier het oliekanaaltje. Ben je er wel degelijk van overtuigd dat er een nieuwe oliefilter geplaatst werd en is het de correkte? Indien dat zo is zou ik eens de oliepomp in het carter laten vervangen. Mvg Tuurke43.

Tuurke43 0

18 jaar

Hoi,
Het oliefilter is zeker vervangen en het is ook de correcte,dat is zeker.
Dus het zou de oliepomp kunnen zijn?
Ik vind het alleen zo vreemd dat het alleen is als de auto erg warm is?
dus bij mijn dagelijkse ritjes van een half uur merk ik nooit iets en als ik toevallig geen lange rit had gemaakt was ik er niet achtegekomen.
kan iemand dit misschien verklaren?

Balenosport 0

18 jaar

Hallo opnieuw,
Dat zal dan te maken hebben met de temperatuur van de olie; hoe warmer = hoe dunner / hoe kouder = hoe dikker. Wat je ook eens kan doen is, het woord oliedruk of viscositeit intikken bij Google en kijken of je daar soms geen antwoorden vindt.
Mocht ik in uw plaats zijn, ik zou toch eens die oliedruk laten nazien in de garage als uw auto (motorblok) u lief is!
Groetjes Tuurke43

Tuurke43 0

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Suzuki Baleno of stel zelf een nieuwe vraag.