iemand bekend met het probleem van hoog olieverbruik bij een vitara 1.6 vermoed zelf de klepseals is dit makkelijk te doen zonder de kop eraf te halen.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Afhankelijk van de Km-stand kan het heel goed in de klepseals zitten, maar ook in de klepgelijders.
Het enige ,meest simpele wat je kunt proberen,is als eerste de klepseals te vervangen.Je kunt dit doen door de Cylinder onder lucht druk te zetten,en dan de klepveer en spietjes te demonteren.Zorg ervoor dat de betreffende cylinder zo staat dat de kleppen gesloten zijn.Auto blokkeren(handrem,in versnelling)
en zorgen dat de motor niet meer kan draaien(krukaspoelie)dan cylinder onder druk zetten en de klepveer demonteren .Veel succes.
als er een harde tik in je motor zit kan het ook zijn dat je kantelzuigers hebt net als ik in mijn samurai maar dan heb je echt een probleem.
20 jaar
De harde "tik", een puur metaal geluid alsof de kleppen eruit lagen, kan ook een afgebroken zuiger zijn. De zuiger heeft nl een doorlopende groef halverwegen. Er blijft weinig "vlees" over op deze manier. Laatst had ik er een. De cartepan verwijderd, ja hoor een stuk zuiger op de bodem. Kop eraf gehaald en de zuiger vervangen.
ja zo kan het ook. ik heb een samurai waarvan het olie verbruik 5 liter op 300 km was, compressie gemeten maar bij 2 van de 4 zuigers was de compressie maar de helft van de andere 2. bij de sloop een blok uit een swift gesloopt en dat dus maar ingebouwd. er werd verteld dat ie er zo inpaste maar uiteindelijk draaide het eropuit dat ik zelfs de drukgroep en de nokkenas en alles wat je maar kunt bededenken over moest bouwen van het oude blok maar alles bij elkaar loopt ie nu wel weer als een zonnetje.
20 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Suzuki Vitara of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar