De turbo van mijn vitara begind te fluiten bij 2000tpm of als ik hevig optrek. Mijn verwarming word niet warm en de temperatuur meter gaat ook niet omhoog. Wat kan ik hier tegen doen?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Voor de duidelijkheid, zijn deze klachten spontaan begonnen of is het altijd zo geweest? Vwb het fluiten, vooral als je langzaam rijdt (in 2 of 3) en er nog weinig ander lawaai is hoor je bij menig HDI de turbo heel duidelijk inkomen.
Het warm worden is voor moderne diesels een probleem door de weinige verliezen. Daarom zit er in de HDI een elektrische bijverwarming in het koelcircuit. Bij bijv een peu 306 hoor je het relais duidelijk klikken en zie je het ook aan je lampen. Mede daardoor moet na een km of 8 de temp echt wel richting de 80-90 grd gaan. Doet ie dat niet dan zou de thermostaat wel eens niet goed kunnen werken, waardoor de motor maar niet op temp komt en dus ook de kachel niet.
Bedankt voor de reactie. De turbo is spontaan beginnen te fluiten. Deze fluit ook bij een lage snelheid of versnelling.
20 jaar
Zit die elektrische bijverwarming in elke HDI moeter (citroen en peugeot)?
20 jaar
Ja die elektrische bijverwarming zit in elke HDI dus ook bij Ciroen en Peugeot
20 jaar
Sorry, dat ik dit moet corrigeren bij verwarming op een peugeot is extra, kost ongeveer 500 eurootje, alleen, op de 806 en dus nu op de 807 is standaart een webastokachel gemonteerd. op een 306 zit zeker geen extra verwarming.
Ik denk dat er nu spraakverwarring is. Het gaat niet om een standkachel maar om de bijwerwarming in het koelcircuit, die volgens mij op alle 2L HDI;s zit. Op de 1.4 ???
Ik weet zeker van niet
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Suzuki Vitara of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar