close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Suzuki Alto: onsteking

Bouwjaar: 1992, Brandstof: Benzine, Motorcode: 3cil

hallo mijn vraag is ik heb de onsteking er uit gehaald omdat ik nieuwe puntjes en condasator er in wilde zetten na dat gedaan te hebben zette ik het er weer in en nu start die niet meer kan iemand mij vertellen hoe ik dat kan oplossen al vast vriendelijk dank hier voor mvg Henk ps hij is er dus in zijn geheel uit geweest.

Geplaatst door

titiana (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Op nieuwe kontaktpuntjes kan een antioxidatiewas zitten.
Als je verder alles korrekt hebt teruggeplaatst dan kun je nog even met een lapje met benzine of thinner tussen de puntjes doorgaan.
Daarna zou hij moeten werken.

johan 56 0

16 jaar

Gehele ontsteking niet 180 graden gedraaid er in gezet?


vr.gr. Theo

Aller eerst bedankt voor je reactie :
Dat zou heel goed mogelijk zijn hoe kan ik dat oplossen heb wel eens gehoord iets van eerste of tweede bougie er uit halen maar hoe kan ik hem dus nu weer optijd zetten gr Henk

titiana 0

16 jaar

Helaas weet ik dit niet voor deze motor. Meestal staat er op de rand van de stroomverdeler (kap even afnemen) een kerfje. Dit is voor de 1e cilinder. Als de rotor hier naar wijst moeten de kleppen van de 1e cilinder gesloten zijn. Het onstekingsmerkteken op de krukaspoelie moet dan tegenover het merkteken staan.



vr.gr. Theo

Vond dit not op Internet.

Er moet aan de rechterkant ergens van de motor een rubber dopje zitten ongeveer onder de onsteking, als je die los trekt zie je een gat.
Dit is het controle gat van de ontsteking. Je ziet daar een vliegwiel met merktekens erop.
Ik geloof dat dit een T(1), 3 en een 2 zijn.

Draai de krukas door zodat die op T komt te staan. Als het goed is staat dat al gemerkt Dat is het ontstekingstijdstip. Nou moeten dus weer de kleppen van cilinder 1 dicht zitten.
-Als je nu kijkt naar de onsteking van binnen zit er een rotortje met een koper metaal uiteinde die draaid rond
Kijk waar je bougiekabel uitkomt voor je eerste cilinder op het onstekingskapje daar moet de rotor naar toe wijzen

vr.gr. Theo

Harstikke bedankt Mvg Henk

titiana 0

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Suzuki Alto of stel zelf een nieuwe vraag.