Blijkbaar is er deze morgen iets misgelopen met het posten, daarom opnieuw.
Enkele weken geleden tijdens het rijden is het waarschuwingslampje "Brandstofinspuitsysteem" (zaagtandvorm) gaan branden.
Hiermee naar de dealer geweest, foutcodes uitgelezen : 2 fouten, nl probleem roetfilter en slechte gloeiplug.
fouten werden gerest, en als deze zou terugkomen terug contact opnemen met de dealer.
Dezelfde dag nog is deze fout teruggekomen , alsook enkele dagen later een 2e lampje dat is gaan branden, "Defect-indicatielampje".
Terug naar de dealer geweest, fouten uitgelezen : 4 fouten nl de 2 vorige (roetfilter en gleoiplug) alsook 2 bijkomende waar ik geen duidelijke uitleg heb van gekregen.
Men heeft dan een herstelling uitgevoerd : "leiding DPF vervangen achteraan (meet de druk voor en achter roetfilter?), alsook afstelling diagnose via computer,
Dezelfde dag nog is het waarschuwingslampje "Brandstofinspuitsysteem" (zaagtandvorm) gaan branden, en sinds deze morgen terug het "Defect-indicatielampje"gaan branden. terug contact opgenomen met de dealer, en ga terug een afspraak moeten maken voor uitlezing.
Iemand ervaring met deze problemen, aangezien ik vermoed dat ik op weg ben voor een lange kostelijke periode, vervangen, vervangen en en vervangen tot het probleem ooit eens opgelost geraakt.
Alvast bedankt
Luc
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Met de exacte foutcodes (inclusief nummer) zouden we misschien iets kunnen.
Veel merken gebruiken de voorgloeiinstallatie tijdens het regenereren van het roetfilter.
Een fout in het gloeisysteem zorgt voor niet beginnen/afbreken van het regenereren en dan is het filter gauw vol.
Hou ook je oliepeil in degaten. Dat mag niet stijgen.
Beste,
Oldford
Alvast bedankt voor de info.
Ik heb terug contact opgenomen met de dealer, en kast pas volgende week vrijdag terecht voor nazicht van het probleem.
Ik zal er op aandringen dat ze de ook de gloeiplug vervangen, alhoewel ze de laatste keer verteld hadden dat dit niet dringend was.
Voor de rest deze week zo weinig mogelijk gebruik maken van de wagen, en zal zeker mijn oliepeil in het oog houden.
Waarom zou dit kunnen stijgen ????
Mvg,
Luc
12 jaar
Als er problemen met het regenereren van het roetfilter zijn, wil er nog wel eens extra veel brandstof ingespoten worden. Een deel van die brandstof lekt dan naar het carter en verdunt de olie.
Er zijn gevallen bekend waarbij uiteindelijk de motor op hol slaat en zichzelf opblaast.
Beste
Oldford,
Vrijdag wagen terug binnengebracht bij de dealer, na uitgebreid onderzoek bleek dat enkele leidingen verbonden met de turbo "bijt" beschadingen vertoonden.
Blijkbaar heeft een marter zich tegoed gedaan aan deze "lekkernijen".
Na vervangen van desbetreffende leidingen, en terug afregelen via de computer, bolt de wagen weer als een naaimachientje, gelukkig .......
alsook werden de vervangen onderdelen behandeld met een "anti marter".
Mvg,
Luc
12 jaar
Leuke beestjes, die marters.
Mocht de "anti marter" behandeling niet werken, dan zijn er apparaatjes die de beesten verjagen.
moet je wel oppassen met vocht die van mij trok de accu leeg hij piepte in een stuk door
12 jaar
Het is al een oude zaak maar ben zelf net door precies deze hel gelopen met identieke auto.
Uiteindelijk bleek het een loszittende binnenvoering van de slang tussen intercooler en turbo. Iedere keer als de slang op druk kwam te staan bolde de binnenvoering op en blokkeerde gedeeltelijk het kanaal. Nwe slang voor een paar euro en klaar. (Natuurlijk na een dure periode met foutzoeken, DPF reiniging etc etc)
7 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Suzuki Vitara of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar