Suzuki Swift: Radio Suzuki

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.3

Ik heb een Pioneer radio/CD speler die in mijn vorige auto, Peugeot Expert, "aan" ging zodra ik het contact
aanzette (nadat ik uiteraard ooit eens de radio handmatig aan heb gezet).

Nu heb ik deze radio overgezet op een Suzuki Swift van 1997 en moet ik, nadat kontakt aan is gezet, de radio telkens handmatig aanzetten maar ook de geprogrammeerde zenders onthoud hij niet.

Iemand zei dat ik de gele en rode draad moest omwisselen (permanente voeding en geschakelde voeding).
Maar ik krijg die gele en rode draden niet zomaar uit de stekkers, hoe dit op te lossen......, als dit teminste de oplossing is.
Hoor graag advies, groet Hans

vdlieuw

Geplaatst door vdlieuw (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Suzuki Swift? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

13 Reacties

moderator (0) PRO, 15 jaar geleden

Men pakke een tang: knip knip. Daarna netjes weer kabelschoentjes aanzetten en viola.........

vdlieuw (0), 15 jaar geleden

Dus...., de gele aan de rode en omgekeerd ? (gele en rode zitten in hetzelfde stekkerblokje).

moderator (0) PRO, 15 jaar geleden

[quote=vdlieuw]Dus...., de gele aan de rode en omgekeerd ? (gele en rode zitten in hetzelfde stekkerblokje).[/quote]
Dat klopt.

vdlieuw (0), 15 jaar geleden

Helaas, dit werkt niet, dezelfde situatie als voorheen.
De gele en rode draad waren al van kabelschoentjes voorzien dus was het omwisselen simpel, maar wat kan er nu verder nog vde oorzaak zijn ?

vdlieuw (0), 15 jaar geleden

Soory, vergeet nog wat.
Op de gele (dikkere draad overigens) hangt een labeltje met "+Battery" er op, dat is dus duidelijk.
Op de rode een labeltje met "ACC".

moderator (0) PRO, 15 jaar geleden

Heb je in de stekker van de auto wel 2 draden waarvan er 1 schakelt via contact en de ander voorzien is van een constante plus (+) ? Is simpel te meten met een 12V spanningzoeker.

CARS&MOTORS (0) PRO, 15 jaar geleden

anders 2 draden van af de zekering kast naar de radio
1 pak je van constante stroom
de ander van bijv raw voeding

vdlieuw (0), 15 jaar geleden

De stekker die vanuit de auto komt heeft 3 draden met constante stroom, 2x rood en 1x oranje.
De corresponderende draden aan de radiostekker zijn rood en geel, aan de oranje van de autostekker heeft in de radiostekker géén draad.
Dus het wisselen van rood en geel heeft geen zin omdat ze beiden constante stroom hebben.

Suggestie van 2 nieuwe draden is mogelijkheid maar op welke draad van de radiostekker moet dan de
constante en op welke de geschakelde stroom komen ?

CARS&MOTORS (0) PRO, 15 jaar geleden

staat op de draad
of op t schema
meestal is rood + batterij/constant
geel schakel draad
maar met 2 constante stroom draden moet ie gewoon blijven werken en zn geheugen vasthouden
dus er zal 1 draad zijn die geen spanning heeft als de sleutel eruit is
een sleutel draaien zodat t contact uit is geeft soms op de acc stand nog stroom tot de sleutel echt uit t slot is

moderator (0) PRO, 15 jaar geleden

Juist, Jerry.

P. Kelder (0) PRO, 15 jaar geleden

[quote=CARS&MOTORS]staat op de draad
of op t schema
meestal is rood + batterij/constant[/quote]
De gele kabel (met zekering) is een constante +12 volt. voor het geheugen van het toestel.
De rode draad (met zekering) is een geschakelde +12 volt..


Gr. paul

vdlieuw (0), 15 jaar geleden

Probleem opgelost !
Allen bedankt voor de goede adviezen !
Groet hans

CARS&MOTORS (0) PRO, 15 jaar geleden

[quote=paulkelder][quote=CARS&MOTORS]staat op de draad
of op t schema
meestal is rood + batterij/constant[/quote]
De gele kabel (met zekering) is een constante +12 volt. voor het geheugen van het toestel.
De rode draad (met zekering) is een geschakelde +12 volt..


Gr. paul[/quote]
haal ik altijd door elkaar
wat zij je vd week ook weer
t wordt beter???

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Suzuki Swift of stel zelf een nieuwe vraag.