close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Suzuki Swift 2015: Schrapende en soms vaste remmen voorzijde.

Bouwjaar: 2015, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: K12B, Motorinhoud (cc): 1300, Vermogen (kw): 66

Hoi allemaal,

Uit erfenis hebben wij een Suzuki Swift gekregen.

Het is een zeer prettige auto, maar wat ons opvalt, is, dat bij het remmen, de remmen aan de voorzijde schrapen, of je hard of zachtjes remt, maakt geen verschil.
Het klinkt alsof je bijvoorbeeld 's morgens net wegrijdt, dan schrapen de remmen ook, maar dat is na een paar keer remmen compleet weg.

Bovendien lijkt het er soms op, of de remmen aan de voorzijde even vastzitten als je 's morgens wilt wegrijden.
Dit lijkt op vastzittende trommels achter, als je bijvoorbeeld in de winter de handrem er bij strenge vorst op had en deze dan los moest rijden.

De blokken zijn in goede staat, de auto heeft net 19000 km gereden en de schijven zijn ook prima.

De auto zit nog dik in de garantie, maar hebben jullie op voorhand een idee????

Volgende week gaat de auto naar de Soes dealer voor dit probleem; maar als we van te voren een ideetje hebben.........................!!

Graag jullie deskundige inbreng.

Groetjes Martina.

P.S. Is het bijvoorbeeld bij deze auto mogelijk om zonder erg veel te tunen, het koppel iets te verhogen, dit is nu 110 NM en als je schakelt volgens het nieuwe rijden, dan moet je met 40 km al naar zijn 5; dit is gekken werk, toch??

Geplaatst door

Martina (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Nieuwe rijden meteen vergeten , geeft meer ellende dan het positief is voor allerlei zaken.
Laat hem maar wat toeren maken , is veel beter , met het nieuwe rijden , krijg je allemaal dicht gekoekte motoren.
Roestvorming en stilstand lijkt me een combinatie die dit veroorzaakt.
Laat de boel uit elkaar halen reinigen en goed invetten.

Hoi Kaleido,

Bedankt weer voor de goede adviezen.

Een goede vriend van ons heeft in het midden van Nederland een zeer bekend en goed motoren revisie bedrijf; hij heeft ons wel eens gezegd, " laat iedereen maar het nieuwe rijden toepassen, dat geeft mij handenvol werk!!! "

Wij hebben idd wel eens een motor uit elkaar gezien en dan schrik je je rot.

Het is toch eigenlijk treurig, dat rijschoolhouders en zelfs de ANWB dit stimuleren; zelfs je stuurbekrachtiging steeds in werking laten, is lesstof; sterker nog je kunt er zelfs op zakken.
Dit geldt overigens óók voor het nieuwe rijden; als je niet doet wat het display aangeeft, de gekozen versnelling bedoel ik, dan zak je gewoon.

Bedankt weer en met vriendelijke groeten en een fijn weekend, Martina.

Martina 0

7 jaar

Hoi allemaal,

Vanochtend bij de garage geweest; de remblokken zijn volgens de monteur wat glazig.
Toe ik zei, is dat hetzelfde ongeveer alsof de blokken een beetje verzadigd zijn?
Zo ongeveer wel; de auto is op de remmentestbank geweest en kwam daar prima door, ook waren de blokken in prima staat.
Het soms vastzitten zou veroorzaakt kunnen worden door vuil; denk daarbij aan pekel et cetera.

Er waren verder geen afwijkingen te bespeuren.

We gaan maar gewoon weer genieten.

Bedankt voor jullie hulp.

Met vriendelijke groet, Martina

Martina 0

7 jaar

Hoi allemaal,

Inderdaad vergeten te vermelden, dat er een (tijdelijk) oplossing is gegeven.

De monteur van de dealer vertelde ons, dat het mogelijk vervuilde of verzadigde blokken kunnen zijn.
Op mijn vraag of dit kwaad kon zei hij neen.
Begin juli moet de auto voor een beurt naar de dealer en dan gaan de remmen tóch uit elkaar.
Dus dan maar geduld tot begin juli.

Of iemand van jullie moet een andere mening zijn toegedaan; in dat geval gaan we gewoon terug naar de dealer en gaan dan op basis van de garantie de boel los laten halen.

Groetjes Martina.

Martina 0

7 jaar

Hoi allemaal,

Zie laatste bericht.

Groetjes Martina

Martina 0

7 jaar

@Martina, ik lees dit toevallig:
Ik zou in ieder geval terug gaan naar de dealer en de zaak onder garantie laten herstellen; Met remmen moet je niet gokken.

Hans4040 1285
badge vip badge

7 jaar

Hoi,

Volgende maand gaat de auto voor een beurt en dan zullen we weer het 'probleem' aan de orde stellen.

Maar met garantie zijn ze bij Suzuki niet de makkelijkste en als de monteur zegt, dat dit schrapen mag, wie zijn wij dan om te zeggen, dat dit niet normaal is.
Als ik refereer aan de site van Problem car, gaat menig dealer compleet uit zijn of haar plaat.

Een raar verhaal, maar ze voelen dit waarschijnlijk als wantrouwen.

We zullen t.z.t. de uitkomst na de dealer hier óók vermelden.

Groetjes Martina

Martina 0

7 jaar

Hoi allemaal,

Afgelopen week bij de dealer geweest; de remmen zijn eraf geweest en gereinigd.
Schrapen is minder, maar zeker niet weg.
Kan geen kwaad volgens de deskundigen.

Bedankt voor jullie hulp, groet Martina.

Martina 0

7 jaar

Vreemde reactie van die deskundige....als je niet weet wat de oorzaak is kan je ook niet zeggen dat het geen kwaad kan..

Hans4040 1285
badge vip badge

7 jaar

Hoi Hans,

Dat vond ik idd ook, maar wat moet je??
In een eerder bericht op een site van internet las ik, dat iemand dit fenomeen bij de Swift ook kent en toen het hele voor rem syteem heeft vervangen door Brembo plus greenstuf; het mocht niet baten.
Wij reden laatst in de Yeti van mijn broer en die liet precies hetzelfde horen en deze auto heeft inmiddels wel bijna een ton gelopen.
Je mag eigenlijk nooit vergelijken, maar ik ben er al met al wel een beetje geruster op.

Groetjes Martina

Martina 0

7 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Suzuki Swift of stel zelf een nieuwe vraag.