Suzuki Alto 1994: start probleem?

Bouwjaar: 1994, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.0

De auto is goed weggezet avond's ,waarna hij niet of slecht wilde starten de volgende morgen
Auto wil slecht aanslaan en loopt op 3 cilinders,tandriem is gecontroleerd,nw verdeelkap+rotor,nw bougies andere bobine,kleppen zijn gecontroleerd en bijgesteld,egr klep was erg smerig dus schoongemaakt maar is nu afgedopt.
Wat opviel was dat de bougies van cilinder 3 en 4 erg zwart waren maar we dachten dat de egr daar de oorzaak van was.
Nu heb ik vonk zat, bougies zijn ook kletsnat behalve die van cilinder 3 blijft droog,auto pakt wel aan maar loopt als het ware op 2a3 poten met veel plofgeluiden en geratel van de kleppen.
Ook heb ik lang gereden doorgereden met de storing van het check engine lampje dit trad vaak op bij het gas loslaten voor een drempel,waarna hij ook weer uitging.
Olie/waterpeil was altijd goed vandaar dat ik dacht dat het ging om een los contact.
Alto heeft electronische ontsteking en een singlepiont injectie.

Wie kan helpen om mogelijk de oorzaak te vinden.

manfreds

Geplaatst door manfreds (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Suzuki Alto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

dalton 29 (0) PRO, 16 jaar geleden

uit latenlezen bij de suzuki garage,Ik denk zelf dat de lambda sensor het probleem is, om dat de auto verzuipt en om dat de bougies te nat worden door dat hij te veel inspuit.of dat de injector blijft door lekken. daarna lek test doen om uit te sluiten dat de kleppen goed sluiten in de cilinderkop


succes dalton 29

manfreds (0), 16 jaar geleden

Wat ik zo gek vind de auto vonkt goed,krijgt benzine,behalve de 3de cilinder blijft droog.
Wil dit misschien zeggen dat de inlaatklep van cilinder 3 dicht blijft? of is het iets heel anders.
Er zit een singlepiont injectie op dus het heeft volgensmij ook niets met injectoren te maken dacht ik, wat de multipiont wel weer heeft,die toch op elke cilinder een injector heeft?

manfreds (0), 16 jaar geleden

Ik keer het probleem om,de bougies van cilinders 1 2en 4 zijn nat dan zou ik haast denken dat 3 heeft meegelopen.
Dus dat de alto maar op 1 cilinder loopt.
Wat zal dan nu het probleem kunnen zijn.

dalton 29 (0) PRO, 16 jaar geleden

het probleem blijft het zelfde toch?maar je had toch de kleppen gesteld en als je dat goed hebt gedaan kan de inlaat klep niet dicht zitten van de 3 cilinder.singelpoint inspuiting is ook een injector maar dan is er maar 1,die stuk kan zijn waar door er teveel brandstof inspuit of door lekt
maar laat de auto maar uitlezen bij de dealer daarna toch een lek test doen om uit te sluiten of er niets met de kleppen aan de hand is in de cilinder kop en laat ook even kijken of de lambda goed werkt dat kan met een viergas meter die staat wel bij de garage


suc 6

manfreds (0), 16 jaar geleden

Auto is weggebracht naar een kennis die veel onderhoud doet.
Wagentje heeft volgens hem weinig compressie en gokt op de koppakking.
Dus eerst even een paar tests uitvoeren,ik laat dan even wat meer horen.

manfreds (0), 16 jaar geleden

Nou de oorzaak is gevonden er was 1 van de 3 schroeven die het luchtfilterhuis vast houd los gelopen ,ook het plaatje met opstaande rand die in het rubber zit was nu zo plat als een dubbeltje.
Deze is waarschijnlijk los getrilt en door de injectie via het inlaatspruitstuk in cilinder 1 terecht gekomen.
Schade 1 klep wat beschadigd+klepgeleider deze worden er nieuw in gezeten we zijn weer bezig aan het opbouwen.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Suzuki Alto of stel zelf een nieuwe vraag.