Hallo,
Ik ga binnenkort de katalysator vervangen van deze auto. Hij heeft al een tijdje last van P0420. Lambda 2 pendelt net zo hard op en neer als Lambda 1. Kat is dus zeker stuk. Moet ik nog met speciale dingen rekening houden als ik de kat ga vervangen, of is het simpel bouten los bij blok en uitlaat, ding uitwisselen, en weer vastbouten, of is er meer werk aan? Is het verstandig om nieuwe pakkingen te monteren tussen spruitstuk en blok of gebeurd dit alleen als deze kapot is?
Hoe kan ik na vervanging (of ervoor) controleren of er niet meer dingen kapot zijn (bobine, BDP sensor), waardoor de kat kapot is gegaan? Met andere woorden: Hoe kan ik controleren of de rest allemaal goed is, zodat de nieuwe kat binnenkort niet weer defect is? Motor loopt verder prima, is niks aan te merken.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Nieuwe pakkingen en klemmen , beter in 1x goed.
Uitlezen op foutcodes , wat is er mis met de oude kat. ?
Hij doet zijn werk niet meer. Lambda 2 pendelt net zo erg als lambda 1, foutcode P0420 bevestigt dat de werking van de katalysator niet meer afdoende is.
11 jaar
Verbrand / vervuild , kapot gerammeld.?
Ah zo.. Ik vermoed verbrand, anders vervuild, maar dat kan ik pas zien als ie eraf is. Sinds het lampje steeds frequenter aangaat, is het uitlaatgeluid ook veranderd/luider geworden.
11 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Suzuki Swift of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar