close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Suzuki Swift: swift 1.3 slaat af

Bouwjaar: 1989, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.0 GA

ik heb hier een swift staan
als je hem start loopt hij ongeveer 5 a10 minuten en slaat hij af je hij start wel weer maar dat deurt even want hij moet benzine op pompen lijkt het wel dan loopt hij weer 5 minuten en slaat weeraf
en de dinamo lampje blijft ook branden
heeft dat met elkaar temaken

vervangen is

dimamo,,benzine tank met pomp van een 89
accu, cabaratuur, en de onsteking
en gr beurt gehad
wie weet de oplosing
alvast bedankt

Geplaatst door

smallcars (0)
badge

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

als je er een stroboscoop opzet en op het moment dat hij afslaat kijkt of de stoboscoop werkt dan kun je uitlsuiten ofdat het benzine of stroomprobleem is ik heb hier zo'n pen voor die ik op de kabels houd en door de inductie zie ik een pulserend licht gelijk aan de bougievonk,misschien je kontaktblokje achterop je kontaktsleutel

die heb ik nog niet vervangen wel de ontsteking

smallcars 0
badge

16 jaar

Gezien het feit dat het dynamolampje brandt denk ik dat de oorzaak in de regelaar van uw dynamo zit.
Het is n.l. bij een carburateurversie zo dat de brandstof pomp niet aangestuurd wordt als de motor niet loopt .
Wel wordt de pomp aangestuurd tijdens op contact zetten.
Als een dynamo van een injectiemodel wordt gemonteerd gaat het fout,omdat de regelaar van een injectiemodel anders is als van een carburateurmodel.
Bij een injectiemodel wordt de brandstofpomp aangestuurd door het motorregelapparaat.
Eenvoudige controle is dan ook om de brandstofpomp zelf van voeding te voorzien.
Als de motor dan wel blijft lopen vervang dan de regelaar door een carburateurversie.
Een goede automaterialenleverancier kan dit verschil terug vinden in zijn documentatie.
De dynamo is verder identiek.
Succes toegewenst !

fpower 0
badge

16 jaar

Ik heb precies dezelfde klachten als bovenstaand maar dan met 1.0 motor. Ook ik heb een andere (sloop) dynamo gehaald. Deze laadde perfect (14,35 V) echter acculampje bleef branden en motor sloeg na ongeveer drie minuten gelopen te hebben af. Ik heb nu na aanleiding van verhaal van fpower hierboven zowel de kapotte als de sloop dynamo gedemonteerd. Bleek dat de spanningsregelaar inderdaad een andere code op achterkant had staan (D2 ipv D1). Ik heb vervolgens alleen de spanningsregelaar van de kapotte dynamo op de sloopdynamo gezet. Voilla probleem verholpen. fpower bedankt!
Overigens vandaag nog even terug geweest bij de sloperij voor wat andere onderdelen. Donorauto van de (nieuwe) dynamo bleek inderdaad een injectiemodel tezijn. De mijne heeft nog een carburateur.

Suzuki Swift
Bouwjaar: 1989
Brandstof: benzine
Motor: 1.0 GA

Aldert 0

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Suzuki Swift of stel zelf een nieuwe vraag.