Hallo,
Ik heb sinds kort een Grand Vitara 2.0 uit 2003 en bij de eerste +/- 2 kilometers heb ik een vertraagd toerenval bij het schakelen.
Het lijkt dus net of je gas een beetje blijft hangen.Bij de koude start loopt ie 2000 rpm, tussen het schakelen door blijft ie op 2500 hangen.
Als ik de koppeling intrap en niet verder opschakel zakt ie wel langzaam terug van 2500 naar 2000 rpm.
De Suzuki dealer heeft alles gecheckt maar kan niks vinden en zegt dat alles prima staat afgesteld.
Hij loop voor de rest ook perfect, ik heb wel eens ergens gelezen dat dit hogere toerental bij sommige auto's wordt toegepast om de katalysator te beschermen.
Heeft iemand hier ervaring mee of een tip.
Bvd.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ik vindt dit toch wel een erg hoog toerental voor zo'n moderne auto.
De dealer zegt dat "alles prima staat afgesteld". Afstellen is wettelijk verboden en je kunt ook niets afstellen.
Ik zou de water temperatuur sensor koud uitlezen om te zien of deze fout aan geeft.
De dealer heeft mijn probleem opgelost.
Ze hebben de stationaire regelklep gereinigd en vervolgens de computer gereset door de accukabels twee minuten tegen elkaar te houden.
14 jaar
Vreemde manier van resetten voor een dealer, die heel vaak bij dit bouwjaar ook nog eens niet werkt.
Hebben ze geen uitleesapparatuur om de computer te resetten?
Anders wijst dit op een software-bug. Is er contact geweest met de importeur?
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Suzuki Vitara of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar