Bij koude motor komt er onder de auto ter hoogte van de katalysator demper een geluid alsof er een ijzeren plaat rammelt.
Heb er al onder gelegen maar niets gevonden dat los zit.
Als de motor van de Suzuki automaat warm is geen last meer.
Vraag kan dit een losse katalysator demper zijn en is het raadzaam die dan te vervangen?
Voor het vervangen van wiellagers achter kan ik de oude lagers er met een doorslag uit tikken of heb ik een pers nodi?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
de katalisator kan inwendig los zitten of gebroken zijn. door de verwarming gaat hij klemmen
wat betreft het gerammel van je katalysator , als dit niet het hitteschild is wat rammelt dan denk ik dat
het binnenste van je kat los zit / gebroken is , komt weleens vaker voor dat het inwendige van een kat. breekt.
vervangen is dan een optie .
volgens mij kunnen de wiel lagers er uit getikt worden maar zeker weten doe ik dat niet bij dit type Alto.
omdat het geen conische lagers zijn.
dus die vraag laat ik ff open.
Dat rammelen kwam dat door de extra hitte schilden rondom beide dempers die los waren (roest)
Paar meter ijzerdraad en de vrouw kan weer rustig verder.
Dat lager was een blok met twee lagers erin.
Heb ik bij de dorps smid met de pers eruit gedrukt en de nieuwe erin.
Dat is het voordeel ven het wonen op het platte land in een klein dorpje.
De oude smid stond argwanend te kijken hoe ik met de pers omging maar het viel hem mee hoe handig en snel ik alles klaar had.
Koste niets maar uit fatsoen 5 euri gegeven want wie weet heb ik die man nog eens nodig en hij heeft ook zijn onkosten.
Dit lager er uit tikken gaat niet lukken!
Dit voor de volgende met een rauw/kapot lager.
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Suzuki Alto of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar