Trekhaak monteren.
Ik heb een vaste Thule 5164 gekocht met een Suzuki kabelset.
Op het forum van Suzukiclub ook de vraag gesteld over monteren, maar krijg niet een eenduidend antwoord, de een zegt dit en de ander weer dat.
Dat schiet dan niet op, ik wil juist graag precies weten hoe het monteren het beste kan.
De haak komt blijkbaar recht omhoog onder de auto, dan snap ik ook dat er niet veel mag aanhangen, aanhangertje van 100 kg. ongeremd, want je hebt dan een beste hefboomwerking op het blik van de auto, hadden ze beter een extra steun in het midden van de haak naar voorkant auto kunnen bedenken, toch degelijker.
Maar goed ik stel de vraag maar eens hier, misschien geeft een professionele haak monteerder een goed antwoord.
Heb je nu wel of geen haakse boormachine nodig voor het boren van de 11mm. gaten?
Heb diverse boormachines, maar net geen haakse.
Een haakse boorkop is nog te overwegen, maar goedkope gaan tot 10 mm. en ik weet niet of zo'n goedkoop ding heel blijft tijdens het boren, want in het blik zal het wel lekker "happen".
De een zegt dat je de bumper aan de onderkant in het midden moet uitzagen.
Maar juist in het midden zit ook de bevestiging van die bumper aan de onderkant in het midden.
Dus als het even kan niet uitzagen, maar dan vraag ik mij af of de bumper er dan nog af kan, dat het frame van de haak niet in de weg zit, want bumper moet toch iets zakken om los te komen?
Hij hoeft er natuurlijk niet elke keer af, maar als alleen het afnemen van het kogeldeel genoeg is, is het mij ook best.
Want je hebt natuurlijk geen zin om de hele haakbevestiging te moeten demonteren.
In de handleiding staat dat de stalen balk die blijkbaar achter de bumper zit van links naar rechts er ook af moet en er niet meer teruggeplaatst kan worden.
Heb ik niemand over gehoord eigenlijk, had hem liever laten zitten, geegt toch wat sterkte aan de achterkant, niet dan?
Ik wil gelijk een parkeerhulp sensor strip aan de binnenkant bumper plakken.
Moet je op lengte knippen begreep ik, wat is in de praktijk de beste lengte om door de hoek te gaan?
Waarmee kun je de strip het beste extra mee vastplakken?
Mijn idee is om er een dikke zigzag rups overheen te smeren, aan iedere kant van de strip een cm. of 2 doorlopen naast de strip op de bumper.
Maar uit ervaring van siliconenkit ed. weet ik dat tzt, de kit los laat, wat je niet moet hebben als je aan het piepertje gewend bent en hij geeft verkeerde info. Dan is boem echt Ho.
Bestaat er eigenlijk zwarte siliconenkit, want wit is wel echt opvallend al is het aan de binnenkant.
Ik dacht dat siliconenkit voor sanitair gebruik nog het beste blijft zitten.
Iemand die mij wat bruikbare tips kan geven?
Ben aardig technisch, maar het blijft allemaal "eng" om te gaan boren en slopen aan je net 10 dagen oude Alto, geeft toch een "au" gevoel.
Uitbesteden is ook geen optie voor mij, gezien de prijzen van arbeidsloon.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ik denk dat de kosten voor het laten monteren van de trekhaak wel mee zullen vallen , je hebt dan ook geen last van het AUW gevoel bij een
10 dagen jonge auto, tevens weet je dan dat het 100% goed gemonteerd zit.
wat betreft de bevestiging van de parkeerhulp sensor strip , zou je ruiten kit kunnen gebruiken , deze is zwart en gaat zeker niet los.
Dit is op het Suzuki forum wel besproken!
Ja je hebt een haakse boormachine nodig als je de gaten netjes wilt boren.
Ik heb zelf een afneembare haak van thule gemonteerd op onze alto en spreek uit ervaring.
Trekhaak, gelijk met sensoren gemonteerd
[url=http://postimg.org/image/s0wq8a9ot/][img]http://s14.postimg.org/s0wq8a9ot/Trekhaa...[/img][/url]
11 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Suzuki Alto of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar